رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484840

روایت سرلشکر ایزدی از سانحه هواپیمای اوکراینی و جزئیات حمله سایبری اخیر

ساعت 24-ایزدی: وقتی سردار سلیمانی به شهادت رسیدند، خیلی نگاه ها به سمت سردار قاآنی بود

فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) ضمن ارائه جزئیاتی از حمله سایبری اخیر به زیرساخت های کشور به سوالاتی درباره حادثه هواپیمای اوکراینی و ویژگی های شخصیتی فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسخ داد. به گزارش فارس، سردار سرلشکر مصطفی ایزدی که در برنامه دستخط حضور یافته بود با بیان این که دشمن هم از موشک‌ها، هم از هواپیما و هم از سایر ابزارهایش استفاده می‌کند که یکی از آن ها سایبری است، تصریح کرد: ما در ارتباط با زیرساخت‌های خود اعم از هسته‌ای و دیگر مجموعه‌ها مانند برق و آب و ... باید مهیا باشیم که خوشبختانه سازمان دهی شده است. ایزدی با بیان این که مرکز قرارگاه سایبری آمریکا در منطقه در بحرین است به حمله اخیر سایبری به مجموعه های زیرساختی ایران اشاره و تاکید کرد: خوشبختانه همه این ها خنثی شد و مشکلی برای مجموعه زیرساختی ما ایجاد نکرد. وی افزود: زیرساخت دفاعی ما از استحکام خوبی برخوردار است. از قبل ساز و کاری پیش‌بینی شده است که بتوانیم از وضعیت مستحکمی برخوردار شویم البته رزمایش‌های مختلف داریم. وی گفت زیرساخت هایی که به تازگی هدف حمله سایبری قرار گرفته است زیرساخت‌های اقتصادی و صنعتی بوده که حملات به آن دفع شده است.
چرا در شب حمله به عین الاسد پروازهای معمولی لغو نشد؟
ایزدی درباره حادثه غمبار هواپیمای اوکراینی نیز گفت: واقعا یک اتفاق خیلی تاسف‌بار بود. ما با ملت یکی هستیم یعنی همان احساسی که ملت داشتند، همه این احساس را داشتند و دارند.
بالاخره اتفاقی که نباید بیفتد، افتاد و همین طور که مسئولان محترم مطرح کردند، هم در حال رسیدگی دقیق است و هم درباره این که تمهیدات لازم اتخاذ شود کار زیادی انجام می‌شود. وی تصریح کرد: ان‌شاءا... روح این شهدای عزیز و نخبگان که این طور به رحمت ایزدی پیوستند، غریق رحمت‌ واسعه خداوند قرار گیرد.
فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) درباره این که چرا در شب حمله موشکی به عین‌الاسد، پروازهای معمولی درحال انجام بوده است، گفت: توضیحات مفصلی را دوستان ما دادند، یعنی اساساً این ها آیین‌نامه دارد و آیین‌نامه‌ها می‌گوید در شرایط آمادگی یک، دو یا سه باشد، چه باید کرد. اگر یک بود بخش‌های دیگر چه کنند و سیستم هواپیمایی چه کار کند و اگر دو بود، چه اتفاقی بیفتد و اگر سه بود چطور کار شود. این تمهیداتی که برای این موقعیت‌های مختلف اتخاذ شده بود، طوری نبود که الزاماً پروازها لغو
شود.
ایزدی افزود: اتفاقی که افتاده، در واقع خارج از این تمهیدات بود. آن اتفاق بسیار دردناک بود که در این فرایند اصلاً موضوعیت نداشت، یعنی اگر فرایندی که پیش‌بینی و کار شده بود کامل رعایت می‌شد، اساساً نیازی به این وضعیت نبود که موشکی شلیک شود.
بهترین جایگزین برای شهید سلیمانی، حاج اسماعیل قاآنی است
ایزدی درباره شخصیت سردار قاآنی فرمانده جدید نیروی قدس سپاه نیز گفت: همان طور که سردار سلیمانی فرمانده لشکر 41 ثارا... (ع) بودند، برادر بزرگ ما سردار حاج اسماعیل قاآنی در دوران دفاع مقدس فرمانده لشکر 21 امام رضا (ع) بودند. او فرمانده بسیار لایق، شجاع، مدبر، باتقوا و بسیار کاریزماتیک بوده است و بسیجی‌ها و کادر لشکر خیلی با ایشان راحت کار می‌کردند. صحبت ایشان برای آن ها فرمان بود و یگان موفق و خوبی بود. وی افزود: این شخصیت عزیز بعد در ادامه خدمت خود در سازمان دهی نیروی زمینی سپاه نقش ارزشمندی داشت و بعد هم در نیروی قدس به عنوان قائم مقام بود. حاج قاسم سلیمانی هر کسی را به کار نمی‌گرفت، یعنی واقعاً انتخاب می‌کرد. وی افزود: وقتی سردار سلیمانی به شهادت رسید، خیلی نگاه‌ها متوجه سردار قاآنی بود. به دلیل سوابق درخشان، تقوا ، فرماندهی ، مدیریت ، شجاعت ایشان و تسلطی که بر حوزه ماموریتی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارند، برای تداوم راه شهید، بهترین جایگزین حاج اسماعیل قاآنی است و شما شاهد هستید که بعد از این قضایا در جبهه‌های مقاومت تحرک خوب و پیشرفت‌های خوبی داریم. نمونه‌اش در سوریه است و وضعیتی که در عراق و جاهای دیگر مانند لبنان داریم. می‌دانم که آینده درخشانی در همین عرصه‌های مقاومت خواهیم داشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها