رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484867

هشدار سازمان جهانی بهداشت: هیچ کشوری آماده مقابله با کرونا نیست

ساعت24-رییس سازمان جهانی بهداشت می گوید بر خلاف آنچه تصور می شود هیچ یک از کشورهای دنیا آمادگی مقابله با ویروس کرونا را ندارند.

به نقل از dailymail، بروس ایلوارد از سازمان جهانی بهداشت ساعاتی پیش هشدار داد هیچ کدام از کشورهای این کره خاکی توان مقابله با ویروس کرونا را ندارند و یا حداقل در مقطع کنونی نتوانسته اند توان کنترل و پیشگیری را به بهترین شکل ممکن از خود نشان بدهند.

بروس ایلوارد که مدیریت مأموریت مشترک متخصصان سازمان جهانی بهداشت و چین را بر عهده دارد گفت: موفقیت پکن در کنترل این عفونت باعث شده است که سایر کشورها به یک احساس غلط از امنیت دچار شوند.

وی گفت: کشورها باید در مقیاس بزرگ تری این وضعیت را کنترل کنند و به سرعت اقدام کنند. آمادگی این کشورها طوری باید باشد که اگر همین فردا حجم زیادی از عفونت مجدد پیش آمد همه آمادگی داشته باشند.

هم اکنون ده ها کشور با شیوع بیماری کرونا روبرو هستند و کره جنوبی ، ایتالیا ، ژاپن و ایران از جمله بیشترین آسیب دیدگان هستند.

از زمانی که این ویروس کشنده در ووهان چین شیوع پیدا کرد بیش از دو هزار و 700 نفر جان خود را از دست داده و بیش از 80 هزار نفر نیز مبتلا شده اند که اکثر این افراد در چین زندگی می کنند.

سازمان جهانی بهداشت تایید می کند که هم اکنون چین به اوج ابتلا به ویروس کرونا رسیده است. البته هر چند تعداد مبتلایان زیادتر شده اند اما ارزیابی ها حاکی از این است که سرعت ابتلا کاهش یافته است که نشانه خوبی به شمار می رود.

ایلوارد اقدامات چین در تقابل با ویروس کرونا را بسیار موثر قلمداد می کند. چینی شهرهای خود را قرنطینه و مسافرت را به شدت با محدودیت روبرو کردند و اقدام فوق سریع به ساخت بیمارستان های مختص به کرونا کردند.

اما با این اوصاف دولت چین هنوز به این متهم است که بحران واقعی در این کشور را کمتر از چیزی که هست نشان می دهد.

به هر حال با اینکه شیوع ویروس کرونا چین و کشورهای دیگر جهان را بر گرفته اما آیلوارد سیاست های دولت چین در قبال ویروس کرونا را می ستاید.

او گفت: چین می داند چگونه مردم را از کرونا نجات بدهد، چیزی که در همه جای جهان دیده نمی شود. کرونا یک بیماری جدی است.

او با بیان اینکه اقدامات خوب در کشور چین برای مقابله با کرونا برخی از کشورهای دیگر را به این توهم دچار کرده که آنها هم در مواجهه با کرونا خوب عمل می کنند افزود: چند کشور در جهان برای ساخت بیمارستان های مخصوص به کرونا، ایجاد سیستم های تهویه مختص به کرونا و آزمایشگاه هایی که بتوانند این ویروس را کنترل کنند اقدام کرده‎اند؟

او گفت: باید تغییراتی در طرز فکر به وجود بیاید. شما (خطاب به کشورها) مجبور به برنامه ریزی هستید.

این مقام مسئول سازمان جهانی بهداشت هشدار می دهد که کشورها به سادگی آماده نیستند. او ابراز نگرانی ویژه ای نسبت به برخی از کشورهایی که سیستم بهداشتی ضعیفی دارند نشان می دهد، کشورهایی که در خطر بالاتری برای شیوع کرونا مواجه هستند.

ایلوارد همچنین می گوید یافته های تیم تحت مدیریتش در چین حاکی از آن است که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بیشتر از آن چیزی است که تصور می رود.

البته او تاکید می کند: هنوز شاهدی برای این ادعا وجود ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها