رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 485739

از اسکناس گرفته تا نرده ها :

ده چیز که کرونا ویروس را گسترش می دهند

ساعت 24- منصوره نصرتی کردکندی -کدام اشیا بیشترین خطر انتقال کرونا ویروس را دارند ؟سازمان بهداشت جهانی می گوید : اسکناس ها می توانند ویروس را منتقل کنند . در اینجا در باره موارد دیگری که باید مراقب باشید ، می خوانید :

کرونا و اسکناس

سازمان بهداشت جهانی برای مهار شیوع ویروس کرونا ، هشدار داد که اسکناس ممکن است بیماری را انتقال دهد .با توجه به اینکه اسکناس دستها را آلوده می کند و انواع باکتری ها و ویروس ها انتقال می دهد ،بعد از دست زدن به اسکناس ، دست های خود را بشویید و از تماس دست با صورت خودداری کنید این سخنگو همچنین توصیه می کند تا آنجایی که ممکن است برای پرداخت ها از گزینه های بدون تماس استفاده کنید و خطر را به حداقل برسانید .

پروفسور یورگن هااس ، رییس بخش عفونی دانشگاه ادینبورگ می گوید : انتقال اولیه ویروس ازطریق قطرات صورت می گیرد. این قطرات از طریق سرفه می توانند فرد دیگری را مستقیما به وسیله آلوده شدن هوا یا انتقال به وسیله دست یا سایر سطوح آلوده کنند .

هااس توضیح می دهد که کرونا ویروس می تواند مدت طولانی روی سطوح جامد باقی بماند ، اگر چه به دلیل تازگی ویروس کوید 19 هنوز کسی نمی داند چه مدت این ویروس می تواند ماندگار باشد .هااس می گوید ماندگاری ویروس به سطح و شرایط بستگی دارد. هرچه دما پایین تر باشد، مدت زمان بقا طولانی تر است . اگر دما گرمتر باشد ، بقای ویروس کاهش می یابد.وقتی زمان زنده ماندن ویروس کاهش می یابد خطر انتقال نیز کاهش پیدا می کند .

اگر چه کرونا ویروس از طریق اشیا جامد منتقل می شود ، اما احتمال ماندگاری آن از این طریق کم است .

دکتر کریستین تیت – بورگارد ، متخصص عفونت ومصونیت در انستیتوی روزآلین در دانشگاه ادینبورگ می گوید : " مقدار ویروس نهفته که روی اشیای جامد بر جا می ماند ، بسیار ناچیز است "او توضیح داد در نوک انگشتان فرد ،کرناویروس بسیار کم خواهد بود و اگر از سیستم تنفسی عبور کند فرد مبتلا خواهد شد . در حالی که " سیستم تنفسی شما در فیلتر کردن ویروس ها بسیار خوب عمل می کند .

اگر چه خطر ابتلا کم است اما بهتر آن است که اقدامات احتیاطی را انجام داد .توصیه رسمی خدمات بهداشت ملی این است که دستان خود را به طور مرتب بشویید ( در صورتی که نمی توانید دستان خود را بشویید

از ضد عفونی کننده دست با حداقل 60 درصد الکل استفاده کنید )در بازوی خود سرفه کنید و اگر ازدستمال استفاده کردید سریع دور بیاندازید .

اما کدام اشیا بیشترین خطر انتقال کرونا ویروس را دارند ؟

اسکناس ها

اسکناس ها می توانند کرونا ویروس را انتقال دهند . اما نگران نباشید در این مورد خطر کم است مگر اینکه کسی هنگام عطسه از اسکناس استفاده کرده باشد . او می گوید در واقع سکه ها محل بدتری برای زنده ماندن ویروس ها هستند .

دستگیره در

لمس کردن این موارد اغلب اجتناب ناپذیر است و افراد مختلفی ممکن است دستگیره در را لمس کرده باشند ، بنابر این برای مقابله با این ویروس هر کجا دستتان با دستگیره در تماس داشت ، توجه داشته باشید سریع دست خود را شتشو دهید .

آشپزخانه های اداری

دستگاه های قهوه یا کتری توسط افراد متعدد جابجا می شود و بهتر است بعد از استفاده از ضد عفونی کننده دست استفاده کنید .

دستگاه های خود پرداز و بلیط

هااس می گوید : اگر اسکناس را از یک دستگاه خارج می کنید ، این نیز موردی است که بوسیله بسیاری افراد لمس می شود . همچنین دستگاه های مخصوص بلیط نیز بسیار لمس می شوند .

نرده ها

پله های برقی ، نرده های لوله ای ، حصارها ،به طور مداوم در روز به وسیله هزاران نفر لمس می شوند ، اگر شما از حمل و نقل عمومی استفاده می کنید مجبور می شوید میله ها را لمس کنید . بنابراین پس از پیاده شدن دستان خود را ضد عفونی کنید .

سطوح دستشویی های عمومی

مردم اغلب بینی های خود را مقابل دستشویی تمیزمی کنند .

سطوح بیمارستان

هااس می گوید ، دست دادن مسیری برای انتقال مکرر بیماری در بیمارستان ها است . به همین دلیل پرسنل بیمارستان مرتب دستان خود را ضد عفونی می کنند . اگر در بیمارستان به شخصی مراجعه می کنید یا ملاقات دارید ، قبل و بعد از مراجعه ، دستان خود را کاملا بشویید .

تلفن

استفاده از گوشی های همراه کمتر مشکل ساز است اما اگر تلفن اداری را به اشتراک می گذارید ، موضوعی قابل توجه است .

صندلی های هواپیما

سفر بین المللی یک عامل خطر برای انتقال است . و بهتر است پیش ازبلند شدن هواپیما صندلی خود را تمیز کنید .

توجه به توصیه های خدمات سلامت ملی

اگر ترس دارید که دچار کرونا ویروس شدید به جای اینکه به پزشک معالج خود بروید با خدمات سلامت ملی تماس بگیریید اما افرادی بدون توجه به توصیه ها به پزشک عمومی مراجعه می کنند که در این صورت خطر بیشتر می شود.

منبع گاردین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها