رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 485910

طرز تهیه پاستا مرغ کبابی یا گریل چیکن پنه | نحوه تهیه شیرینی پسته‌ای چنگالی و سالاد پاستا

پاستا مرغ کبابی یا گریل چیکن پنه یک غذای ایتالیایی خوشمزه و مقوی است که با توجه به آسان بودن نحوه تهیه آن میتواند در انواع ایام هفته تهیه و سرو شود در ادامه شما را با دستور پخت این غذا همراهی می کنیم.

پاستا
html>

طرز تهیه پاستا مرغ کبابی یا گریل چیکن پنه

مواد لازم :

سینه مرغ ۲ تکه پاستا (مدادی شکل(پنه)) ۱بسته
پنیر چدار ۴ورقه سیر ۲حبه
روغن زیتون به میزان لازم رب گوجه فرنگی ۲قاشق غذاخوری
جعفری (ساطوری شده) ۳قاشق غذاخوری سبزی ریحان به میزان لازم
زعفران ۲قاشق سوپخوری


طرز تهیه:

مرحله اول:

سینه مرغ را آماده می نمائیم برای اینکار سینه مرغ را با کمک بیفت کوب یا گوشتکوب بکوبید و روی آن مقداری نمک و فلفل بریزید .حالا روی مرغ مقداری روغن زیتون بمالید و آن را داخل فر یا روی اجاق کباب نمایید.

مرحله دوم:

بعد از پخت کبابی ،مرغ را به شکل باریک باریک برش دهید.در مرحله بعد تابه مناسبی را بردارید و داخل تابه روغن بریزید ، بعد از داغ شدن روغن سیرها را که قبلا خرد نمودید را داخل تابه ریخته و کمی در روغن سرخ نمائید تا سبک گردد سپس رب گوجه فرنگی را سرخ نمائید و سپس نصف لیوان آب را بریزید و هم بزنید ، شعله را افزایش دهید تا سس به نقطه جوش برسد .

مرحله سوم:

وقتی چند قل زد شعله را کم نمائید و پنیر چدار ، جعفری و ریحان ریز شده ، نمک ،زعفران و فلفل را به ترتیب بیافزائید و هم بزنید تا سس غلیظ گردد .بعد قابلمه مناسبی را بردارید و پاستا(پنه)را با میزان مناسبی آب جوش و روغن روی شعله بگذارید و هنگامی که نیم پز گردید آبکش نمائید.

مرحله چهارم:
در آخر پاستا را در ظرف سرو بریزید و سس را روی آن قرار دهید و میل نمائید .این پاستا بسیار مورد علاقه کودکان است و اینکه برای تولدها و مراسم مناسب می باشد امیدوارم که آن را تهیه نموده و از سرو آن لذت ببرید .

طرز تهیه شیرینی پسته‌ای چنگالی

طرز تهیه شیرینی پسته‌ای چنگالی

مواد لازم:

۱۵۰ گرم کره ۴ قاشق روغن مایع
۲ عدد تخم مرغ ۱ لیوان نشاسته ذرت
۱ لیوان پودر قند ۱/۵ لیوان آرد
۶ قاشق پودر پسته ۱ قاشق بیکینگ پودر
نیم قاشق وانیل سس شکلات

طرز تهیه:

مرحله اول:

کاسه مناسبی را بردارید و آرد را به همراه پودر قند در آن الک نمائید بعد ظرف دیگری را برداشته وکره را که به دمای محیط رسیده با روغن مخلوط نموده و سپس تخم مرغ را دانه دانه اضافه نموده و هم بزنید.

مرحله دوم:

سپس نشاسته ذرت را آرام آرام اضافه نموده و هم بزنید حالا وانیل و بکینگ پودر را بریزید و هم بزنید بعد و در آخر آرد و پودر قند الک شده را کم کم بریزید تا گلوله نشود.

مرحله سوم:

حالا مقداری از خمیر را بردارید و داخل دست به صورت دایره درآورید بعد کمی بکشید تا بیضی شکل شود یک طرف آن را با چنگال شکل دهید .سپس شیرینی ها را در سینی فر که کاغذ روغنی دارد قرار دهید و در فر که قبلا با دمای ۱۸۰ درجه گرم نمودید بگذارید تا بپزد مدت زمان پخت بیست دقیقه می باشد.

مرحله چهارم:

بعد از پخت شیرینی در سینی باقی بمان تا خنک شود سپس داخل شکلات آب شده کنید ( شکلات را به روش بن ماری آب نمائید یعنی داخل کاسه ای قرار دهید و روی کتری در حال جوش گذاشته تا آب گردد )و بعد داخل پودر پسته بغلتانید البته همان قسمت شکلاتی را فقط پسته ای کنید و در ظرف سرو بچینید.

طرز تهیه سالاد پاستا

طرز تهیه سالاد پاستا

مواد لازم:

پاستا ۱بسته خیار شور۲۰۰گرم
ذرت 200 گرم ژامبون. ۲۰۰گرم
سس به میزان‌لازم روغن زیتون ۱ق
نمک،فلفل به میزان لازم


طرز تهیه:

مرحله اول:

پاستا ها باید اول حدود نیم ساعت پخته شوند تا به خوبی نرم شوند.

مرحله دوم:

خیار شور و ژامبون را در ااندازه های دلخواه خرد کنید و با نمک و ذرت و فلفل مخلوط نمایید.

مرحله سوم:

در آخر هر میزان سس که تمایل دارید به همراه روغن زیتون به موادتون بزنید تا بخوبی خورد آن رود بهتر است چند ساعتی پاستا را درون یخچال بگذارید و سپس میل کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها