رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 486788

فرانسه شایعه رسانه های اجتماعی را تکذیب کرد:

کوکائین کرونا را درمان نمی کند

ساعت 24- منصوره نصرتی کردکندی -مقامهای وزارت بهداشت فرانسه مجبور شدند شایعه های پراکنده شده دررسانه های اجتماعی  که می نویسند مصرف کوکائین درمان بیماری کروناست را تکذیب کرده و با صراحت به شهروندان تاکیدکردند ، مصرف کوکایین ، کروناویروس را درمان نمی کند .

کرونا
r /> مقامهای دولت فرانسه پس از انتشار ادعاهای دروغین در رسانه های اجتماعی ، این هشدار را به عنوان بخشی از یک کمپین مداوم دولت برای مقابله با شیوع اطلاعات نادرست در دستور کار قرار داده اند.
وزارت امور اجتماعی و بهداشت فرانسه در توییت خود نوشت : کوکایین از شما در مقابل کوید 19 محافظت نمی کند ، کوکایین یک داروی اعتیاد آور است که عوارض جانبی جدی ایجاد می کند و برای سلامتی افراد مضر است.این هشدار و اخطار مقامهای فرانسوی درباره انتشار اطلاعات دروغین دررسانه های اجتماعی در حالی است که سازمان بهداشت ملی ( انگلستان ) نیز در باره گسترش اطلاعات گمراه کننده هشدار داده است . علاوه بر هشدار در باره کوکایین ، وزارت بهداشت فرانسه همچنین در باره پاشیدن الکل یا کلر روی پوست نیز شهروندان فرانسوی را راهنمایی و دستورهایی را صادر کرده است .

این راهنمایی دولت فرانسه دربرابر روش هایی است که که به اشتباه به صورت آنلاین توزیع شده و به عنوان درمانی برای کرونا ویروس استفاده شده اند . در پست های دیگر ، وزارت بهداشت فرانسه تلاش کرده است به شهروندان اطمینان دهد کرونا ویروس از طریق نیش پشه منتقل نمی شود و اینکه مواد ضد عفونی کننده دست، سرطان زا نیست . به نظر می رسد هشدارها در پاسخ به یک سری از ا یده هایی بود که در باره کوکایین توسط ارتباطات الکترونیکی پخش شده بود که داروی نوع A کرونا ویروس را از بین می برد و از شخص به فرد دیگر مانند ویروس گسترش یافته است .خبرهای جعلی پخش شده درلا به لای پیامهایی است که این روزها به صورت آنلاین منتشر شده است . از جمله این اطلاعات نادرست و جعلی می توان به اخبار توطئه ای درباره منشا ویروس ونیز سایر پست های اجتماعی مثل جزئیاتی مربوط به درمان های جعلی با ... اشاره کرد که به اشتراک گذاشته شده اند. نهاد خدمات سلامت ملی انگلستان اطلاعات نادرست کاربرانی که توسط توییتر تعلیق شده بودند را مشخص کرده است. اطلاعات نادرستی که یکی از کاربران در باره موارد کرونا ویروس به عنوان یک بیمارستان اعلام کرده بود. . این کاربر قبل از تعلیق به دروغ ادعا کرده بود بیمارستانی در آندوره ، همپشایر ، تعدادی از بیماران مبتلا به علایم کرونا ویروس را پذیرش کرده است .
بنیاد خدمات بیمارستان همپشایر از اظهار نظر در باره این کاربر خودداری کرد اما خدمات سلامت ملی گفت برای حذف کاربران که اطلاعات گمراه کننده منتشر می کنند همکاری با توییتر ادامه دارد. مدیران این نهاد انگلیسی میگویند سعی می شود به کمک گوگل ، فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام اطلاعات درست به جستجوکنندگان آنلاین دررسانه ها ارایه کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها