رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 487119

صحن علنی مجازی در سال نو

ساعت 24-با ادامه شیوع گسترده ویروس کرونا، نمایندگان این بار باید با تبلت و تلفن های همراه خود، تذکر و اخطار بدهند!بیش از 10 روز از تعطیلی جلسات علنی مجلس گذشته و حالا سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از برگزاری جلسات مجلس شورای اسلامی به صورت مجازی خبر می دهد.

خبر
اسدا... عباسی درباره برگزاری نشست های مجلس به صورت مجازی گفت:«تمهیدات لازم برای جلسات علنی مجلس به صورت دیجیتالی و دو جانبه اندیشیده شده و اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته است. بخش فناوری اطلاعات مجلس با همکاری وزارت ارتباطات زمینه‌های نرم افزاری و سخت افزاری این موضوع را فراهم کرده‌اند و مجلس آمادگی دارد تا در صورت رفع نشدن مشکلات موجود درزمینه بیماری کرونا جلسات خود را به صورت دیجیتالی برگزار کند.» وی افزود: این موضوع در هیئت رئیسه بررسی و در نهایت مقرر شد که اگر بحران کرونا ادامه داشته باشد و ستاد مبارزه با کرونا همچنان برگزاری جلسات صحن را منع کند، از امکان فناوری دیجیتالی و دوسویه به عنوان یک راه‌حل استفاده شود؛ البته امیدواریم که این بیماری هر چه زودتر از کشور رخت بر بندد و مجلس نیز مثل دیگر دستگاه‌ها به روال عادی خود برگردد». عباسی درباره نحوه پیاده سازی و انجام این طرح گفت:« روند کار به این شکل است که هر یک از نمایندگان در تبلت یا سیستم خود، تمام اعضای هیئت رئیسه و نماینده‌ای را که سخنرانی می‌کند مشاهده می‌کنند و در زمینه ارائه درخواست برای صحبت درباره پیشنهادهایشان یا تذکر و اخطار، در این نرم افزار پیش بینی های لازم شده و نمایندگان می‌توانند همانند جلسات علنی که در صحن برگزار می‌شود تذکرات و پیشنهادهای خود را بدهند.» سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اظهارکرد: در همین زمینه سیم کارتی در اختیار هر یک از نمایندگان قرار می‌گیرد تا از طریق آن بتوانند در جلسه علنی مجلس که به صورت دیجیتالی برگزار می‌شود شرکت کنند و تاکنون این امکان در اختیار 230 نفر از نمایندگان قرار گرفته و ظرف یکی دو روز آینده در اختیار دیگر نمایندگان قرار خواهد گرفت. وی البته در ادامه از اجرایی نشدن این طرح تا پایان سال سخن گفت: «البته جلسات علنی مجلس به صورت دیجیتالی تا قبل از شروع سال جدید برگزار نخواهد شد و برگزاری جلسات به بعد از نوروز موکول شده است و ما پیش از آغاز سال جدید و هفته جاری جلسه‌ای نخواهیم داشت.»
مگر خون نمایندگان رنگین تر از مردم است؟
پیشتر کواکبیان عضو فراکسیون امید مجلس، با انتقاد از تعطیلی مجلس و این که تفاوتی بین نمایندگان وسایر مردم وجود ندارد، در حساب توئیتری خود نوشت:« بارها گفته ام تعطیلی مجلس در اوضاع کرونایی به نفع کشور نیست؛ زیرا کارگران و کارمندان می‌گویند چرا ما باید کار کنیم اما جلسات علنی در اسفند تعطیل باشد!؟ دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا نباید مانع کار مجلس از طریق دیگر راه حل‌ها باشد. مگر خون نمایندگان رنگین‌تر از خون مردم و مدافعان سلامت است!؟»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها