رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 487995

احتمال انتقال کرونا با مصرف کله پاچه و جگر وجود دارد؟

ساعت 24 -رفیعی پور گفت: با اجرای طرح تشدید نظارت در سراسر کشور تاکنون گزارشی مبنی بر انتقال ویروس کرونا به فرآورده‌های دامی نداشتیم.

style="text-align:justify">علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر مصرف کله پاچه و دل و جگر وجود ندارد، اظهار کرد: باوجود آنکه اشاعه کووید ۱۹ و ویروس کرونامنجر به درگیری مردم در سراسر دنیا شده است، اما هنوز گزارشی مبنی بر انتقال این ویروس از دام و طیور زنده و فرآورده‌های گوشتی نظیر دل و جگر، گوشت، مرغ، کله پاچه، تخم مرغ و شیر نداشتیم.

وی افزود: با توجه به اعمال نظارت‌های بهداشتی در قبل، حین و پس از کشتار بر تمامی فرآورده‌های دامی و نگه داری در دمای صفر تا ۴ درجه سانتیگراد به مدت ۲۴ ساعت در پیشسرد و وجود برخی فعل و انفعالات در یخچال جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر مصرف فرآورده دامی وجود ندارد چرا که با اقدامات سازمان دامپزشکی تمامی عوامل بیماری زا همچون انگل از بین می‌رود.

این مقام مسئول ادامه داد: در شرایطی که گرفتار ویروس کرونا هستیم و امکان آلودگی از طریق انسان و خودروی حمل وجود دارد، از این رو به افراد توصیه می‌شود که فرآورده دامی را به صورت بسته بندی خریداری و به طور کامل بپزند.

رئیس سازمان دامپزشکی در پایان تصریح کرد: اجرای طرح تشدید نظارت در سراسر کشور از تمامی مراکز خرید و سردخانه‌های کشور موجب شده تا آلودگی از انسان به فرآورده‌های خام دامی منتقل نشود، ضمن آنکه تاکنون گزارشی از فائو و سازمان بهداشت جهانی مبنی بر انتقال ویروس کووید ۱۹ به فرآورده‌های خام دامی نداشتیم.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها