رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488078

درمان کرونا با مصرف مواد مخدر واقعیت دارد؟

ساعت 24 -یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی به شایعه درمان کرونا با مواد مخدر پاسخ داد.

style="text-align:justify"> هاشمیان فوق تخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این سوال که آیا با مواد مخدر می‌توان کرونا را درمان کرد؟ گفت: استفاده از مخدر و انواع اسیدها با هدف پیشگیری و درمان بیماری کرونا کاملاً غیر علمی است و افراد باید بهداشت فردی را رعایت کنند و در صورت دیدن علائم این بیماری خود را در خانه قرنطینه کنند.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: مردم باید از تردد غیر ضروری در سطح شهر و اجتماع جلوگیری به عمل آورند.
مواد مخدر چیست؟

مواد اعتیادآور سه دسته مواد مخدر، مواد محرک و مواد توهم زا را شامل می‌شود؛ اما در میان عموم مردم تمامی این‌ها تحت عنوان مواد مخدر شناخته می‌شوند. اعتیاد به مواد مخدر نوعی بیماری است که بیش از همه ذهن و مغز را درگیر خود می‌کند. اما عوارض جسمانی همیشه نمود بیشتری دارند چرا که منجر به ایجاد تغییراتی در ظاهر و بروز بیماری‌هایی می‌شود که توجه اطرافیان را به خود جلب می‌کند.
تاثیر و عوارض مواد مخدر بر بدن

اگر مواد مخدر را به معنی عام در نظر بگیریم همه مواد اعتیادآور را شامل می‌شوند. این مواد هرکدام ساختار شیمیایی متفاوتی دارند و می‌توانند منجر به عوارض متفاوتی شوند. با این حال در ادامه به عوارض رایج مواد مخدر گوناگون بر بدن اشاره خواهیم کرد:
تغییر وزن

برحسب نوع ماده مصرفی، فرد می‌تواند دچار کاهش یا افزایش وزن ناگهانی شود. برای مثال شیشه که در طبقه مواد محرک قرار دارد، اغلب منجر به لاغری می‌شود. بسیاری از افراد سودجو در قرص‌های لاغری که بدون مجوز استفاده می‌شوند مقداری شیشه می‌ریزند و به این ترتیب افراد را در دام اعتیاد گرفتار می‌کنند.
آسیب دهان و دندان

آسیب دهان و دندان یکی از عوارض جسمانی رایج در انواع مواد است. اما در مواد تدخینی یا همان کشیدنی بیشتر دیده می‌شود. هم‌چنین برخی مواد جویدنی نظیر ناس نیز عفونت‌های دهان و لثه شدیدی را در افراد ایجاد می‌کنند.
مشکلات گوارشی

یکی از عوارض مصرف مواد، کاهش آب بدن است. به دنبال این مشکل عموماً یبوست و انواع مشکلات گوارشی ایجاد می‌شود. از جمله دیگر مشکلات گوارشی ناشی از اعتیاد می‌توان به اسهال، حالت تهوع و استفراغ اشاره کرد.
اختلالات پوستی

با مصرف مواد به مرور ضربان قلب و فشار خون افراد افزایش می‌یابد و رگ‌های بدن تحت تأثیر قرار می‌گیرد و پوست لکه‌دار شود. رنگ پوست نیز به سمت رنگ قرمز متمایل می‌شود. هم‌چنین برخی از مواد مخدر نظیر هرویین و کراک می‌توانند منجر به حساسیت و خارش‌های پوستی شدید نیز شوند.
عفونت دستگاه تنفسی

اکثر موادی که به صورت کشیدن و دود کردن مصرف می‌شوند در دراز مدت اختلالات ریه، سرفه‌های مزمن، خونریزی مجاری تنفسی و التهاب قفسه سینه را به همراه خواهند داشت. در نهایت سرطان ریه برای بسیاری از مصرف کنندگان مواد اتفاق می‌افتد.
کاهش قدرت سیستم دفاعی بدن

مواد مخدر بر قسمت‌های خاصی از بدن تأثیر می‌گذارد و در کنار آن باعث آسیب کلی به بدن و کارکردهای آن می‌شود. افزایش احتمال ابتلا به انواع بیماری‌ها و عفونت‌ها از جمله مشکلاتی است که در پی کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌شوند. علاوه بر این خماری ناشی از عدم مصرف مواد نیز می‌تواند منجر به اسهال، استفراغ، تغییرات خلقی و رفتاری شود.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها