رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488222

چین به دنبال تبدیل شدن به قدرت تثبیت‌کننده بازارهای مالی جهان

ساعت24-در مواجهه با شوک کوید ۱۹ برای بازارهای مالی جهان، چین در نظر دارد به نیروی تثبیت کننده بازارهای مالی جهان تبدیل شود و برای این کار از بازارهای خود شروع کرده است.

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در مواجهه با شوک کوید ۱۹ برای بازارهای مالی جهان، چین در نظر دارد به نیروی تثبیت کننده بازارهای مالی جهان تبدیل شود و برای این کار از بازارهای خود شروع کرده است.

چن یولو، نایب رئیس بانک مرکزی چین، در یک کنفرانس خبری گفت: چین از ۲ طریق به دنبال مشارکت در پایداری مالی جهان است و آن پایدار نگاه داشتن بازارهای مالی داخلی و مشارکت در مذاکرات بین‌المللی برای هماهنگ‌سازی سیاست‌گذاری‌های اقتصاد کلان است.

او گفت: بازارهای سهام و اوراق چین، دومین بازار بزرگ از این نوع در جهان هستند و بر این اساس حفظ پایداری بازارهای مالی چین مشارکت بزرگی در پایداری بازارهای مالی جهانی دارد.

در حالی که درخواست‌های رهبران جهان برای همکاری بین‌المللی بیشتر در حال افزایش است، هنوز مشخص نیست که چین تا چه اندازه بتواند به این نیروی تثبیت‌کننده تبدیل شود.

از سوی دیگر دومین اقتصاد بزرگ جهان برای رسیدن به این هدف باید با مشکلاتی از درون مواجه شود که این شامل سطح بدهی بالا، نیاز به ارز خارجی و کند شدن رشد اقتصادی می‌باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها