رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488226

بررسی آماری بازار سرمایه در سال ۱۳۹۸/رشد بیش از ۳۳۴ هزار واحدی شاخص کل

ساعت24-برررسی آماری بازار سرمایه در سال گذشته حاکی از آن است که شاخص بورس در جریان معاملات سال گذشته در مدت ۲۳۸ روز معاملاتی، بیش از ۳۳۴ هزار واحد رشد را به ثبت رساند.

در جریان معاملات بورس اوراق بهادار در سال ۹۸ در مدت ۲۳۸روز معاملاتی، تعداد هزار و ۱۱۹میلیارد و ۵۵۸میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۵۱۲۶هزار و ۴۱۱میلیارد ریال در ۱۱۳میلیون و ۳۲۹هزار و ۴۹۶دفعه مورد در بورس اوراق بهادار معامله قرار گرفت که از نظر حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب با ۱۱۵، ۲۱۹ و ۲۳۸ درصد افزایش مواجه شد.

آمار معاملات بازار سهام به تفکیک بازار

همچنین بررسی معاملات بازار سهام به تفکیک بازار نشان می‌دهد در این مدت ۷۲۳میلیارد و ۳۸۹میلیون سهم به ارزش ۲۴۳۰هزار و ۹۵میلیارد ریال در ۵۱میلیون و ۴۱۱هزار و ۵۰نوبت در بازار اول؛ ۳۶۲میلیارد و ۸۰۷میلیون سهم به ارزش ۲۲۴۳هزار و ۶۲۰میلیارد ریال در ۶۰میلیون و ۷۳۱هزار و ۷۰۵نوبت در بازار دوم؛ ۲۵۲میلیون برگه به ارزش ۱۰۷هزار و ۲۴۲میلیارد ریال در ۳۷هزار و ۱۴۰نوبت در بازار بدهی، ۲۱۸میلیون قرارداد به ارزش ۲۲۱۲میلیارد ریال در ۱۲۹هزار و ۲۸۸نوبت در بازار مشتقه و ۳۲میلیارد و ۸۹۳میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش ۳۴۳هزار و ۲۴۳میلیارد ریال در یک میلیون و ۲۰هزار و ۳۱۳نوبت مورد معامله قرار گرفت.

بر اساس آمار پایگاه اطلاع رسانی بورس و اوراق بهادار، شاخص کل نیز که معاملات سال گذشته بورس را از ارتفاع ۱۷۸هزار و ۶۵۹ واحد آغاز کرد، با ۳۳۴هزار و ۲۴۱واحد رشد، معادل ۱۸۷ درصد افزایش را به ثبت رساند و به ارتفاع ۵۱۲هزار و ۹۰۱واحد رسید. شاخص بازار اول نیز در این مدت با رشد ۲۲۸هزار و ۸۶۴واحدی و شاخص بازار دوم با رشد ۷۴۲هزار و ۹۳۲واحدی به ترتیب ۱۷۱ و ۲۱۵ درصد افزایش داشتند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها