رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488266

کاربردهای عجیب موی انسان؛ از تهیه سُس تا ...!+تصاویر

ساعت24-شاید باور نکنید که موی انسان کاربرد های عجیبی دارد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می کنیم

خبر

کاملاً طبیعی است که موی انسان پس از کوتاه شدن داخل سطل زباله برود، البته از موی انسان استفاده های مختلف و کاربردی بسیاری می شود اما در عین حال ایده های مبتذل و پیش پا افتاده ای هم وجود دارد که در این گزارش با چند نمونه از آنها آشنا خواهید شد.

صندلی مو

موی انسان از فایبر گلس هم محکم تر است. آرایشگری به نام رونالد تامسون از این مزیّت مو استفاده کرده است و به جای دور ریختن موی مشتریان آرایشگاه از موهای به جا مانده برای تهیه صندلی استفاده می کند. هر صندلی از دو کیلوگرم مو تشکیل شده است. تامسون می گوید این صندلی ها کاربرد چند گانه دارند، ضد آب و ضد الکتریسیته هستند، پوسیده نمی شوند و در برابر آتش سوزی و ... مقاومند و می توانند با سایر تولیدات برابری کنند.


ساخت صندلی با مو

ساخت صندلی با مو

جواهراتی از مو

در دوران ویکتوریا پدیده ی منحصر به فردی وجود داشت، ساخت جواهرات از موی افراد مرده؛ به خصوص خویشاوندان و آشنایان تا برای همیشه در حافظه ی آنها بمانند. موزه ای وجود دارد که در آن ۲۰۰۰ قطعه از جواهرات و زینت آلات ساخته شده از موی انسان به نمایش گذاشته شده است و هر کدام قصه ای از زندگی آدم های عصر ویکتوریا را روایت می کنند. اغلب روی هر کدام از آنها اسم، تاریخ تولد، و تاریخ فوت صاحب مو روی آنها به چشم می خورد.


جواهراتی از مو

جواهراتی از مو

سس سویا

یک شرکت چینی از پودر ساخته شده از موی انسان به عنوان عنصر جدیدی برای تولید سس سویا استفاده می کند. آنها می گویند که موی انسان پروتئین داشته و از این نظر به دانه های سویا، گندم و سبوس شباهت دارد. پودر و مایع ساخته شده از مو دارای اسید آمینه هستند و می توانند در تولید سس سویا به کار برده شوند. کارکنان این شرکت موی انسان را در کیسه های کثیف انبار شده بدون شستن تبدیل به پودر و مایع می کنند. مسئولین بهداشت چین هشدار داده اند که استفاده از مو می تواند به دلیل ترکیبات حاوی سرب و آرسنیک برای اعضای بدن انسان مشکل ساز شده و منجر به سرطان شود.


کود طبیعی

از موی انسان به عنوان کود برای گیاهان استفاده می شود. کود مو با کود شیمیایی مقایسه شده و یک شرکت به نام اسمارت کودهای مو را به کشاورزان می فروشد تا آنها از کودهای حاوی مواد کشنده و مضر استفاده نکنند.


بخور مو برای دفع شر شیاطین

در هند باستان از موی انسان به عنوان بخور استفاده می کردند تا از این رهگذر شیاطین و ارواح را راضی نموده و دور نمایند. آنها موی انسان را با زنجبیل و برگ های معطر مخلوط می کردند و بخور می ساختند تا با بوی خوش حاصل از آن (!) ارواح را دور کنند. در هند و چین و ایالات متحده برای مبارزه با آفات از موی انسان استفاده می شد. از جمله کاربردهای عجیب موی انسان استفاده از آن برای جلوگیری از انتشار لکه های نفتی است، به نظر می رسد استفاده از موی انسان در آینده ابعاد تازه تری به خود بگیرد.

سیمرغ

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها