رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 488334

جایزه ادبی «فولیو» برای «آرشیو کودکان گمشده»

ساعت 24- «والریا لوئیسلی» به عنوان اولین نویسنده زن توانست توانست جایزه ادبی ۳۰هزارپوندی «فولیو» در سال ۲۰۲۰ ر از آن خود کند.

در مراسم اعطای جوایز سالانه ادبی «فولیو» که امسال به سبب شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار شد در نهایت جایزه نخست و ۳۰هزارپوندی این رویداد ادبی به «والریا لوئیسلی» نویسنده مکزیکی رمان «آرشیو کودکان گمشده» رسید.

«آرشیو کودکان گمشده» سومین رمان نوشته «لوئیسلی» و اولین رمان او به زبان انگلیسی است و روایتگر سفر جادهای یک خانواده در آمریکا و داستان‌هایی از کودکان مهاجر در مرز میان مکزیک و آمریکا است.

«زادی اسمیت» برای مجموعه داستان کوتاه «اتحادیه عظیم»‌، « پیروزی» نوشته «جیمز لاسدون»، «مدرسه توپکا» اثر «بن لرنر»، مجموعه شعر «سرگیجه و روح» به قلم «فیونا بنسون» مجموعه مقالات «صورت فلکی»‌ نوشته «شینید گلیسون» و «مهمانخانه برای بیوه‌های جوان» نوشته «آزاده معاونی» نویسنده ایرانی-آمریکایی نیز از جمله دیگر نامزدهای جایزه «فولیو» ۲۰۲۰ بودند.

جایزه ادبی «فولیو» از سال ۲۰۱۳ و به عنوان رقیبت جایزه بوکر کار خود را آغاز کرد و جایزه ۳۰هزاردلاری آن می‌تواند به هر کتابی در ژانرهای داستانی، غیرداستانی و شعر که در بریتانیا به چاپ رسیده باشد تعلق بگیرد.

این جایزه در سال‌های پیش به افرادی همچون «ریموند آنتروباس» برای مجموعه شعر«پایداری» و «ریچارد لوید پری» برای «ارواح سونامی» رسید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها