رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488338

بازنشستگی ۲۲۷۱ مدیر و کارمند در وزارت نیرو

ساعت24-وزیر نیرو با اشاره به بازنشستگی ۲۲۷۱ نفر از مدیران و کارکنان این وزارتخانه در سال‌های ۹۷ و ۹۸ در چارچوب سیاست‌های دولت، از برنامه وزارت نیرو برای بازنشستگی ۹۰۰ نفر دیگر در سال جاری خبر داد.

به نقل از وزارت نیرو، رضا اردکانیان در نامه‌ای به رئیس جمهوری با تشریح روند بازنشستگی کارکنان صنعت آب و برق به استناد ماده ۳ قانون مدیریت خدمات کشوری اعلام داشت: در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در جهت زمینه‌‏سازی برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌‏ها و توانمندی‌های نیروی جوانان، شایسته‌گزینی و چرخش مدیران، وزارت نیرو از شهریور ۱۳۹۷ استفاده از ظرفیت قانون خدمات کشوری برای بازنشسته کردن کارکنان حائز شرایط با اختیار دستگاه، بازسازی بدنه مدیریتی خود را به‌طور جدی در دستور کار قرار داده است.

بر این اساس، وزارت نیرو در پایان سال ۹۷ برای نخستین بار در کشور نسبت به بازنشستگی حائزان شرایط بازنشستگی با اختیار دستگاه، شاغل در بدنه وزارت و شرکت‌های تابعه (دولتی) اقدام کرد، در حالی که تا پیش از آن تعداد بازنشستگان حاصل از اختیارات مذکور نزدیک به صفر بوده است.

اردکانیان در این نامه با اشاره به صدور حکم بازنشستگی ۱۳۵۹ نفر در سال اول اجرای این برنامه و ۹۱۲ نفر دیگر در سال گذشته، از حائز شرایط بازنشستگی شدن ۹۰۰ نفر در سال جاری خبر داد.

بر این اساس، از مجموع بازنشستگان در سال ۹۸، ۱۰ نفر مدیران ارشد (۱۳.۷ درصد کل)، ۱۶۰ نفر مدیران میانی (۷.۸ درصد کل)، ۱۲۳ نفر از مدیران پایه (۴.۳ درصد کل) و ۶۱۹ نفر دیگر شامل کارکنان (۲.۳ درصد کل) بوده است.

وزیر نیرو همچنین با اشاره به الزام تمام دستگاه‌های اجرایی به استفاده از این اختیارات از سوی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزوده است: در صورت اجرای درست آن، انتظار می‌رود تا پایان دولت، تغییرات قابل‌توجهی در جوان‌گرایی در بدنه مدیریتی دولت ایجاد شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها