رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488539

کیت تشخیصی تولید داخل کرونا تا هفته آتی وارد چرخه میشود

ساعت 24- رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد که کیت‌های تشخیصی تولید داخل برای ویروس کرونا تا هفته آتی وارد چرخه می‌شود.

کیانوش جهانپور درباره کیت‌های تشخیصی تولید داخل ویروس کرونا بیان کرد: کیت‌های تشخیصی تولید داخل برای ویروس کرونا توسط انستیتو پاستور ایران تایید شده و با تایید سازمان غذا و دارو، احتمالا هفته‌ای ۸۰ هزار کیت تشخیصی تولید داخل برای ویروس کرونا وارد چرخه استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: این کیت‌های تشخیصی پس از رفع نیازهای داخلی کشور، می‌تواند به کشورهای دیگر هم صادر شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: وضعیت ایران در مقابله با کرونا قابل مقایسه با سایر کشورها نیست و به جرئت می‌توان گفت که طرح غربالگری و مقابله با ویروس کرونا باعث کاهش بار مراجعه به بیمارستان‌ها شده است.

جهانپور افزود: شرایط ویروس کرونا در کشورهای اروپایی به شدت وخیم است و خوش بختانه با وجود شبکه بهداشت در ایران، توانستیم موفقیت‌های خوبی در شناسایی به موقع ابتلا کسب کنیم.

وی بیان کرد: شناسایی و مداخله زود هنگام در زمینه ویروس کرونا حتی می‌تواند به صورت جهانی اجرایی شود. شبکه بهداشت در ایران در این زمینه بسیار موثر عمل کرده است. زیرساخت شبکه بهداشت در بسیاری از کشورهای اروپایی هم وجود ندارد.

کرونا و آخرین اطلاعات پیرامون آن در ایران

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۲۲۳۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور عصر پنجشنبه درباره آخرین وضعیت ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس یافته های آزمایشگاهی، ۲۳۸۹ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به این بیماری تا امروز ۷ فروردین ۱۳۹۸ به ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر رسید.

بهبودی بیش از ۱۰ هزار نفر از کرونا

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر از مبتلایان به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۷ نفر از بیماران کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع، شمار درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۲۲۳۴ نفر افزایش یافت.

مشارکت در طرح غربالگری از مرز ۵۰ میلیون نفر گذشت

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار کرد: مشارکت مردم در طرح غربالگری کرونا از مرز ۵۰ میلیون نفر گذشت و به حدود ۵۰ میلیون و ۸۲۱ هزار نفر تا ظهر امروز رسید. مردم برای آگاهی از وضعیت سلامتی خود حتما به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند. حدود ۲۷۴۶ نفر از بیماران، مورد شدید ابتلا به این بیماری هستند.

۳۰ میلیون هنوز ثبت نام نکرده اند

وی بیان کرد: سامانه salamat.gov.ir مسیری است که ما را به سمت شناسایی و مداخله زود هنگام درباره ویروس کرونا می‌برد. این مسیر توانسته ما را در ریل مدیریت این بیماری قرار بدهد. تاکنون ۵۰ میلیون نفر غربالگری شده اند و در حال حاضر در انتظار حدود ۳۰ میلیون نفری هستیم که در این سامانه ثبت نام نکرده‌اند و هنوز غربالگری نشده‌اند.

جهانپور اظهار کرد: با توجه به روند مدیریت کووید ۱۹ هرچند همچنان با روند شیوع و انتشار در استان‌های مختلف رو به رو هستیم، اما بیماری در مدیریت نظام سلامت است. بخش عمده این اقدام مدیون همراهی مردم با ستاد ملی مبارزه با کرونا و مشارکت در بسیج ملی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها