رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488608

هشدار مکرون به پایان حیات شنگن بر اثر کرونا

ساعت24- امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان به ویژه در قاره اروپا، به رهبران اروپایی درباره به خطر افتادن برخی مهم ترین پایه‌های اتحادیه اروپا از جمله پیمان «شنگن» هشدار داد.

خبرگزاری رویترز روز جمعه با انتشار این خبر گزارش داد: مکرون در سخنانش در جلسه سران گروه 20 که بصورت ویوئو کنفرانس برگزار شد، به همتایان اتحادیه اروپایی خود هشدار داد که خطر شیوع ویروس کرونا، چنانچه دیگر کشورها همبستگی لازم در مقابله با این بحران از خود نشان ندهند، موجب می شود تا پایه های اصلی (اتحادیه اروپا) همچون منطقه بدون مرز (شنگن) فرو ریزد.

رئیس جمهوری فرانسه در یک کنفرانس تلفنی با ۲۶ رهبر کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت آنچه که در معرض خطراست حیات پروژه اروپایی است؛ خطری که با آن مواجه هستیم، «مرگ شنگن» است.

در پی شیوع کرونا، بسیاری از کشورهای حوزه اتحادیه اروپا مرزهای خود را به روی اتباع دیگر کشورها از جمل کشورهای همسایه و حوزه شنگن بسته اند.

شمار مبتلایان به کرونا در اروپا

رئیس جمهوری فرانسه درحالی نسبت به از بین رفتن منطقه بدون مرز بین کشورهای عضو اتحادیه اروپایی موسوم به شنگن هشدار می دهد که وضعیت شیوع ویروس کرونا درمیان این کشورها رو به فزونی است و کشورش در محاصره پرمخاطره ترین کشورهای مبتلا به این ویروس قرار گرفته است.

ایتالیا که در شرق فرانسه قرار دارد هم اکنون با بیش از ۸۰هزارو۵۰۰ مبتلا به این بیماری کرونا ، بعد از آمریکا و چین، در جایگاه سوم فهرست کشورهای آلوده به این بیماری قرار دارد. هشت هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

در فرانسه نیز تا این لحظه ۲۹ هزار و ۱۵۵ مبتلا به بیماری کرونا هستند و یکهزار و ۶۹۶نفر از مردم فرانسه هم تاکنون بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها