رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488664

جزئیاتی از اقدامات ارتش در خط مقدم مبارزه با کرونا

ساعت24- دانشگاه علوم پزشکی ارتش بعد از آزمایشگاه پاستور اولین آزمایشگاه پیشرفته تشخیص بیماری کرونا در ایران را فعال کرد.

ارتش بیش از ۳۴ بیمارستان ویژه مبارزه با کرونا در سطح کشور فعال کرده است. معاونت بهداشت و درمان ارتش از اوایل بهمن ماه پیش‌بینی ورود کرونا به ایران را انجام داد و زودتر از همه قرارگاه پدافند زیستی را تشکیل داده و رزمایش پدافند بیولوژیک را طراحی کرد. بزرگترین مرکز نقاهت گاهی کشور با تجهیزات کامل بیمارستانی و ۲۰۰۰هزار تخت توسط نیروی زمینی ارتش و در کمتر از ۴۸ ساعت راه‌اندازی شد.

بیش از ۲۱۳۰تخت بیمارستانی ارتش به بیماران کرونایی اختصاص داده شده و بیش از ۶۶۳۰ تخت نقاهتگاهی توسط ارتش آماده شده است. در رزمایش بیولوژیک ارتش بیش از ۹۵ شهر بزرگ و ۱۷۸ مرکز مهم روزانه توسط یگان‌های جنگ نوین ارتش ضدعفونی می شوند.

کنترل ورودی و خروجی ۲۱استان کشور توسط ارتش انجام می‌شود و هر ماشین ورودی ابتدا از تونل‌های ضدعفونی ویژه ساخت ارتش عبور و پس از غربالگری توسط متخصصان پزشکی ارتش اجازه عبور پیدا می کنند. ۲۲۱ایستگاه غربالگری بیماران کرونایی توسط ارتش در سرتاسر کشور فعال شده است و روزانه هزاران نفر از این طریق تست اولیه کرونا می دهند.

دانشگاه علوم پزشکی ارتش بعد از آزمایشگاه پاستور اولین آزمایشگاه پیشرفته تشخیص بیماری کرونا در ایران را فعال کرد. بیش از ۱۰هزار پزشک و پرستار و کادر درمانی ارتش هم‌اکنون در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها