رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488720

تشریح فعالیت‌های سپاه در مقابله با کرونا از سوی سردار سلامی/همه ظرفیت‌های سپاه و بسیج را به صحنه آوردیم

ساعت 24-فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: تاکید کرد رسالت سپاه با گذر زمان تغییری نکرده و این آرمان ثابت و بدون تغییر است.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه به مناسبت روز پاسدار گفت: فلسفه وجودی سپاه پاسداران در عاشورای سال ۶۱ هجری قمری و زمانی که امام حسین (ع) و اصحاب با وفای آن حضرت تمام هستی خود را برای دفاع از اسلام به صحنه آوردند، شکل گرفت. روح سپاه هم همیشه با فداکاری، وفاداری، اخلاقی، ایثار و از جان گذشتگی، حضور در قلب خطر همراه بوده است و این‌ها فلسفه قیام عاشورا هم هست و به همین علت امام حسین (ع) را نماد و نشانه دفاع از اسلام می‌دانیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آنچه تغییر کرده، ابعاد و جغرافیای این دفاع است، زیرا به مرور و با وسعت یافتن انقلاب اسلامی، تا جغرافیاهای جدیدی را در تصرف خود در آورده است. تهدیدها پیچیده‌تر و همه جانبه‌تر شده اند، میادین عمل وسعت یافته، بنابراین قلمروی عملکرد سپاه هم گسترش پیدا کرده است. امروز سپاه از قلب این سرزمین تا هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای آن، برای دفاع از هویت، شخصیت، اعتبار، منزلت، عزت، امنیت، شرف و کرامت امت اسلامی در این جغرافیای وسیع دفاع می‌کند و این فقط دفاع امنیتی، نظامی، یا اطلاعاتی نیست بلکه یک دفاع فرهنگی و هویتی است.

وی اضافه کرد: سپاه در برابر فقر، حوادث، بلایا و هر چیزی که بخواهد به ملت ایران آسیب بزند، موظف است که در میدان مرکزی این حوادث و در خطوط مقدم و لحظه‌های ابتدایی حادثه حضور یابد و این را ملت عزیز ایران در سال‌های گذشته و در صحنه‌های مختلف شاهد بوده اند. رسالت سپاه با گذر زمان تغییری نکرده است و سپاه پرچمدار و پیشگام در برابر همه تهدیدها و مشکلاتی است که عزت و هویت ملت ایران را به مخاطره می‌اندازد. آرمان ها، رسالت، فلسفه وجودی، ارزش‌ها و صراط مستقیم سپاه همچنان ثابت است، اگر چه ممکن است روش‌ها یا قلمروی جغرافیای اعتقادی، سیاسی، فرهنگی، اطلاعاتی و روانی آن وسیع شده باشد.

همه ظرفیت‌های سپاه و بسیج از روز اول در صحنه مقابله با کروناست

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: از روز نخست آغاز شیوع بیماری کرونا، همه ظرفیت‌های سپاه و بسیج را به صحنه آوردیم. از همان ابتدا همه بیمارستان‌های ثابت و سیار برای درمان بیماران کرونایی بسیج شد. بیمارستان‌های سیار سپاه همه تجهیزات درمانی و تشخیصی و نیروی انسانی درمانی را در اختیار دارد و به سرعت قابل انتقال به نقطه دیگری است. نخستین کاری که ما در این صحنه انجام دادیم این بود که مثل یک جنگ که همواره یک کشور در آن با موج شوک اولیه مواجه می‌شود و نیاز دارد که نیرویی در خطوط مقدم آن عملیات تاخیری انجام دهد، یعنی در قلب ماجرا قرار گیرد، تا همه سیستم خود را با شرایط جدید تطبیق دهد و بتواند در مقابل ماجرا ایستادگی کند، سپاه هم عملیات تأخیری انجام داد. سازماندهی سپاه در مقابله با این موضوع از ابتدا بر همین اساس بود.

وی گفت: تا این لحظه هیچ بیمار رها شده‌ای در کشور وجود نداشته است یعنی در کشور ایران همواره پذیرش بیماران کرونایی از حجم مراجعه کننده‌ها و بستری شده‌ها بیشتر بوده است. شاید در آن روزهای اول از نظر تأمین تجهیزات مراقبتی و بهداشتی، التهابی بوجود آمده، اما به سرعت در تمام ملت، هم در سطح وزارت بهداشت و بیمارستان‌های کشور و هم در مراکز تولیدی و هم بسیج، بعثتی اتفاق افتاد و به سرعت این کمبودها را جبران کردند.

بسیج روزانه ۳ میلیون ماسک تولید می‌کند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توضیح داد: در حال حاضر بسیج، روزی ۳ میلیون ماسک بهداشتی تولید می‌کند. این میزان ماسک را روزانه بسیج در کارگاه‌های خانگی و غیر خانگی تولید می‌کند. به مرور و با گسترش شیوع بیماری کرونا همه بیمارستان‌های سپاه را تحت پوشش این مسئله قرار دادیم و به عنوان یک نیروی مکمل در کنار ستاد مقابله با کرونا و در خدمت این عزیزان قرار گرفتیم. بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب (ع) در قم با همه ظرفیت خود که در ابتدا ۱۰۰ تخت بود در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت و حدود ۷۰۰ تخت نقاهتگاهی و استراحتگاهی را هم مدیریت کرد و یک بیمارستان صحرایی شهید صدوقی هم از اصفهان به قم منتقل شد تا به عنوان احتیاط بیمارستان‌های قم استقرار یابد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه بیمارستان بقیه الله (عج) سپاه هم در چند جهت اساسی حرکت کرد، گفت: اولاً همه این بیمارستان‌ها با ظرفیت کامل با تقریباً ۵۵۰ تخت در اختیار کرونا قرار دادیم. امروز با تلاش دوستان ما در بیمارستان بقیه الله تعداد تخت‌های بستری برای بیماران کرونایی به ۷۰۰ تخت بستری افزایش یافته است. در این بیمارستان ۳۰ تخت آی سی یو داشتیم در فاز اولیه به ۷۰ و امروز به ۱۰۰ تخت آی سی یو با همه تجهیزات مراقبتی کامل رساندند. این در حالی است که در آمریکا فرماندار یکی از ایالات اعلام می‌کند که تجهیزات اساسی آی سی یو و ماسک‌های بهداشتی و گان کجاست؟ و به مقدار کافی در اختیار نداریم.

وی افزود: امروز بیمارستان بقیه الله روزانه تعداد زیادی ماسک ان ۹۵ (N۹۵) تولید می‌کند، هزار تخت نقاهتگاهی را درون خود ایجاد کرده است، اگر چه مردم ما از تخت‌های استراحتگاهی و نقاهتگاهی خیلی استقبال نمی‌کنند. همین بیمارستان هر روز پروتکل‌های درمانی را به روز و در سطح جهان منتشر می‌کند. یعنی شیوه‌های درمان نوسازی شده این بیماری را روز به روز پزشکان ما در گروه‌های متعددی پژوهشی و تحقیقاتی به روز می‌کنند و در سطح کشور و جهان منتشر می‌کنند. حتماً در این بیمارستان داروهای جدیدی مورد تست‌های بالینی قرار گرفته است که برخی از آن‌ها نتایج نسبتاً موفقیت آمیزی داشته اند. گروه‌های تحقیقاتی در مرکز ژنتیکی در حال کار روی یافتن آنتی ویروس برای ساختن واکسن هستند که هنوز در ابتدای راه هستند. تلاش کرده ایم که همه توانمندی‌های سپاه را در این مسیر به اختیار بگیریم.

حوادث بزرگ تحمیلی به ملت ایران، به فرصت‌های بزرگ تبدیل شده است

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: هر حادثه بزرگی که به ملت ایران تحمیل شده، به فرصت‌های بزرگی برای ملت ایران تبدیل شده است. یکی از بزرگترین حوادثی که سپاه در ابتدای تولد خود با آن روبرو شد، جنگ تحمیل شده از سوی نظام سلطه در مقیاسی جهانی علیه ملتی بود که تازه انقلاب کرده بود و یک سیستم دفاعی قدرتمند و منسجمی نداشت.

وی اضافه کرد: تصور اینکه چگونه آن تهدید ویرانگر و مخرب می‌تواند به یک فرصت برای استحکام بخشی برای پایه‌های امنیتی و دفاعی کشوری مثل ایران تبدیل شود، تصور بسیار سختی بود. سپاه با بضاعت اندک و اولیه خود وارد این میدان شد و سلاح‌های خود را از دشمن به غنیمت گرفت. چون ما در محاصره تسلیحاتی بودیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: بیش از ۷۰۰ هزار بسیجی برای غربالگری سراسری در اختیار جهاد عمومی مقابله با کرونا قرار گرفتند. دوستان در وزارت بهداشت و درمان، گزارش‌های خوبی را از نحوه عملکرد بسیجیان عزیز در زمینه غربالگری بیماری کرونا ارائه کردند. حدود ۵۰ میلیون نفر از افراد جامعه تحت غربالگری قرار گرفتند و همین تشخیص بیماران، به آنان کمک می‌کند که به سرعت قرنطینه شوند، یا به مراکز درمانی مراجعه کنند و از شیوع بی رویه بیماری کرونا جلوگیری شود. در کنار این اقدامات صدها هزار بسته بهداشتی و معیشتی میان خانواده‌ها توزیع شد.

سرلشکر سلامی بیان کرد: براساس فرمان و تاکیدات رهبر معظم انقلاب همه امکانات را بسیج کردیم و خانواده‌های کم بضاعتی را که از ناحیه بیماری کرونا مورد آسیب قرار گرفته اند را تحت پوشش قرار دادیم. ما به عنوان سپاه پاسداران و برادران مان در سپاه‌های استانی با کمک خیران، تقریباً ۳۰۰ هزار خانواده آسیب دیده معیشتی ناشی از کرونا را تحت پوشش دریافت بسته‌های معیشتی قرار دادیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: نیروهای عزیز بسیجی با کوله پشتی‌های طراحی شده که مملو از مواد ضدعفونی شده، شبانه روزی در اماکن مختلف حضور می‌یابند.
سرلشکر سلامی افزود: برخی بسیجیان حتی برای کمک به خانواده‌هایی که دارای سرپرست قوی نیستند، کهولت سن یا بیماری دارند اقدام می‌کنند و این جلوه‌های بسیار زیبایی از عاطفه و محبت آفریده است. وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که یک جنب و جوش و بسیجی از عمق جان شکل گرفته که این نشان می‌دهد این کشور وقتی دارای رهبری است که طبیب دل‌ها و نفوس است و رنج‌ها و سختی‌ها را با استفاده از توصیه‌ها و تدابیر خود به یک میدان همبستگی و همدلی و تجلی عاطفه ها، احساس‌ها و برادری تبدیل می‌کند، چنین ملتی در هیچ جادثه‌ای شکست نمی‌خورد و بر هر پدیده‌ای غلبه می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها