رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488917

درخواست سازمان ملل در خصوص رفع تحریم‌ها در بحبحه کرونا

ساعت 24-رئیس مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: در بحبوبه پاندمی ویروس کرونا تحریم‌های که تاثیرات منفی بر کشورهای در حال توسعه دارند، باید لغو شوند.

تیجانی محمد باندی، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در مصاحبه‌ای با شبکه خبری اسپوتنیک گفت: به نظرم درخواست سازمان ملل در خصوص رفع تحریم‌ها به ویژه تحریم‌هایی که در حساس ترین شرایط مربوط به وضعیت سلامتی؛ تامین دارو و تجهیزات پزشکی را غیر ممکن می‌سازد باید لغو شوند. به نظر من این مسئله‌ای است که اهمیت دارد. این همچنین درخواستی است که دبیر کل سازمان ملل و شورای امنیت نیز مطرح کردند.

آنتونی گوترش، دبیر کل سازمان ملل هفته گذشته در نامه‌ای به رهبران کشورهای گروه ۲۰ از آنها خواست تا تحریم‌های اعمال شده علیه کشورها را لغو کنند تا مطمئن شوند که شهروندان آنها به مواد غذایی و خدمات بهداشتی لازم برای مبارزه با ویروس کرونا دسترسی دارند.

محمد باندی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: برنامه اقدام دو میلیارد دلاری سازمان ملل برای مبارزه با ویروس کرونا در برخی از آسیب پذیرترین کشورها یک درخواست مناسب و به موقع است.

وی افزود: به نظر من هر چیزی که بتواند از کشورهای که نیازمند کمک هستند حمایت کند حائز اهمیت است، چراکه ما با حفاظت از افرادی که به کمک نیاز دارند در حقیقت از خودمان نیز محافظت می‌کنیم و به نظر من این درخواست بسیار خوب و به موقع است و باید به ویژه افرادی را که ناتوان هستند و بیشتر آسیب را می‌ببینند، هدف قرار داد تا از این حمایت برخوردار شوند.

وی همچنین گفت: محدودیت‌های سفری اعمال شده توسط کشورهای جهان به خاطر شیوع ویروس کرونا ضروری است، اما هنگامی که ارسال کمک‌های بشردوستانه امری فوری و ضروری محسوب می‌شود؛ این محدودیت‌ها باید برداشته شود.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در ادامه تصریح کرد: کشورهای جهان باید در مبارزه با ویروس کرونا به یکدیگر کمک کنند و دنباله‌روی چین در ارسال کمک به دیگر کشورها باشند.

وی افزود: چین همانند برخی دیگر از کشورهای توسعه یافته در حد توان کمک‌هایی ارسال کرده است. چین همچنین اطلاعاتی را درباره این که چطور به این موضوع رسیدگی کرده و در آن موفق بوده منتشر کرده است. این چیزی است که ما در زمینه همبستگی در بین کشورها انتظارش را داریم.

تیجانی محمد باندی همچنین اشاره کرد که خیلی زود است که بخواهد درباره به تعویق انداختن نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به خاطر پاندمی ویروس کرونا صحبت کند.

وی افزود: ما در حال حاضر از به تعویق انداختن نشست‌های ماه سپتامبر اجتناب کرده‌ایم.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل همچنین تاکید کرد که اگر پاندمی ویروس کرونا اجازه دهد، بسیار مفتخر خواهد بود که در رژه سالانه هفتاد و پنجمین سالروز پیروزی جنگ جهانی دوم در مسکو که ۹ مه (۲۰ اردیبهشت‌ماه) برگزار می‌شود، شرکت کند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها