رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 489100

ترامپ: روسیه و عربستان طی روزهای آینده به توافق نفتی خواهند رسید

ساعت24-دونالد ترامپ در کنفرانس خبری خود در کاخ سفید ادعا کرد که در پی گفتگوهایی که با محمد بن سلمان و ولادیمیر پوتین انجام داده است این دو کشور را راضی به دستیابی به توافقی مشترک بر سر مسئله تولید نفت کرده است و بحران بازار نفت بزودی به پایان می رسد.

جنگ نفتی که طی ماه های اخیر پس از بر هم خوردن توافق اوپک پلاس و حرکت عربستان به سوی تولید بیش از ۱۲ میلیون بشکه در روز شکل گرفته است، بازار نفت جهانی را به شدت تحت تاثیر خود قرار داد و افزون بر این شیوع ویروس کرونا و تخریب اقتصادی که با خود به همراه آورده نیز تمام بازارهای سراسر جهان را به بحرانی بی سابقه کشانده است. بازار در حال حاضر بی سابقه ترین کاهش قیمت نفت را از سال ۲۰۰۲ بدین سو تجربه می کند. حالا دونالد ترامپ برای چندمین بار طی روزهای اخیر ادعا می کند که این بحران با میانجیگری وی و دولت آمریکا در حال حل شدن است.

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه اظهار داشت که انتظار دارد تا عربستان سعودی و روسیه طی چند روز آینده در مورد مسئله تولید نفت به توافقی برسند تا جنگ و بحران نفتی که صنعت نفت را در سراسر جهان "ویران" کرده است ، پایان یابد.

ترامپ بدون اینکه به هیچ جزئیاتی اشاره کند و یا توضیحی درباره دلیل اطمینان خود به این توافق بدهد، در کنفرانس خبری که وی در کاخ سفید ترتیب داده بود گفت: من فکر می کنم که آن ها این توافق را طی چند روز آینده انجام می دهند. هر دو کشور می دانند که چه کاری باید انجام دهند.

دونالد ترامپ می گوید که در سطح جهانی، صنعت نفت ویران شده است. اشاره ترامپ به بحران بی سابقه ای است که گریبان بازار نفت جهانی را فشرده است. جنگ بین عربستان سعودی و روسیه بر سر تصاحب بازار نفت پس از بر هم خوردن توافق اوپک پلاس، قیمت هر بشکه نفت خام را به پایین ترین نرخهای ۱۸ سال اخیر رسانده است.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که می خواهد صنعت نفت را به جایگاهی که در آن بود برگرداند. وی می گوید: من فکر می کنم که می دانم چه کاری باید برای حل این بحران انجام دهم. ما نمی خواهیم شرکت های بزرگ نفتی خود را از دست دهیم. حداقل من ترجیح می دهم که این اتفاق نیافتاد.

البته دونالد ترامپ در این باره نیز که چه برنامه ای برای صنعت نفت در سر دارد و می خواهد چه کاری برای نجات آن خواهد داد هیچ توضیح و جزئیاتی به خبرنگاران نداد.

او افزود: من فکر می کنم که روسیه و عربستان سعودی هر دو به دنبال دستیابی به توافقی در آینده هستند و این توافق در آینده ای نه چندان دور به دست خواهد آمد.چرا که ادامه وضعیت کنونی هم برای روسیه و هم برای عربستان سعودی بسیار بد است.

ترامپ در پایان از گفتگوهای جداگانه ای که در روزهای اخیر با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه داشته است خبر داد و این گفتگوها را عالی توصیف کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها