رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489307

همه نمایندگان مجلس موظف به دادن تست کرونا شدند /رحمانی فضلی، نوبخت و نمکی به پارلمان گزارش میدهند /مجلس این هفته دو روز جلسه علنی دارد

ساعت24- سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: فردا جلسه‌ای در هیئت رئیسه برای بررسی شعار سال ۹۹ و راهکارهای تحقق آن با حضور روسای کمیسیون‌ها برگزار می‌شود.

اسدالله عباسی، سخنگوی هئیت رئیسه مجلس، درباره برنامه‌های مجلس شورای اسلامی برای تحقق شعار سال، گفت: مجلس جلسات ویژه و فوق‌العاده‌ای برای عمل به شعار سال یعنی جهش تولید خواهد داشت. در همین زمینه قرار است فردا در هیئت رئیسه مجلس جلسه‌ای با حضور روسای کمیسیون‌های تخصصی برگزار شود و راهکارهای تحقق شعار سال مورد ارزیابی قرار گیرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی متذکر شد: البته کمیسیون ویژه حمایت از تولید جلساتی را در این زمینه برگزار کرده است اما با وجود این روز یکشنبه هیئت رئیسه مجلس هم این موضوع را با حضور روسای کمیسیون‌های مجلس مورد بررسی قرار خواهد داد.

عباسی تأکید کرد: ما به دنبال آن هستیم در این جلسات راهکارهای عمل به شعار سال را در مدت زمان باقیمانده از مجلس دهم پیش بینی کنیم تا شاهد افزایش بهره‌وری و جهش تولید در کشور باشیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در این جلسات از وزرا هم دعوت به عمل می‌آورید؟ گفت: در هفته جاری دعوت از وزرا برای بررسی شعار سال در دستور کار مجلس نیست اما احتمالاً در ادامه کار از وزرای مربوطه برای بررسی این موضوع مهم در مجلس دعوت خواهد شد.

گزارش نمکی، رحمانی‌فضلی و نوبخت درباره مقابله با کرونا به مجلس

سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، و همچنین سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی قرار است آخرین گزارش‌ها را با موضوع وضعیت کنونی کشور و مقابله با کرونا به نمایندگان ارائه کنند.

بنابر گزارش ایرنا؛ همچنین بررسی صلاحیت و برنامه‌های «کاظم خاوازی» برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی و اخذ رای اعتماد در دستورکار جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس قرار دارد.

نمایندگان این هفته ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه مالیات بر ارزش افزوده، گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان‌های ساحلی و کلانشهرها با مشارکت بخش غیردولتی و همچنین اصلاح قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی را بررسی می‌کنند.

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه حمل و نقل بین‌المللی مواد غذایی فسادپذیر و تجهیزات خاص کاربردی برای اینگونه جابه‌جایی‌ها، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه یک فوریتی اصلاح قانون پولی و بانکی کشور از دیگر دستورکارهای این هفته مجلس است.

گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد طرح اداره و نظارت بر سازمان صداوسیما، گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد رد طرح همیاری‌ها بخش دیگری از دستورکارهای مجلس است.

گزارش رئیس دیوان محاسبات در مورد تفریغ بودجه سال ۹۷، گزارش کمیسیون امنیت ملی از روند اجرای برجام از ۲۶ تیر ۹۶ تا ۲۶ تیر ۹۷، بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس در مورد تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی به حوادث بعد از گرانی بنزین در شهرهای مختلف کشور و گزارش کمیسیون آموزش در مورد موضوع پذیرش و نحوه جذب حسین فریدون برای تحصیل در مقطع دکترا از دیگر دستور کارهای این هفته مجلس است.

تمهیدات جدید مجلس برای غربالگری نمایندگان در شرایط بحران کرونا

احمد امیر آبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برگزاری جلسات علنی پارلمان در هفته جاری، گفت: براساس برنامه‌ریزی های انجام شده و تصمیم هیئت رئیسه مجلس، قرار است جلسات علنی پارلمان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه(۱۹ و ۲۰ فروردین ۹۹) برگزار شود.

بنابر گزارش تسنیم، وی همچنین درباره چگونگی حضور نمایندگان در جلسات علنی مجلس با توجه شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: برگزاری جلسات علنی مجلس در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته، با رعایت تمامی نکات و پروتکل های ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود. به طور قطع سلامت نمایندگان برای برگزاری جلسات علنی در هفته جاری مدنظر قرار گرفته شده و حتی از آنها نیز خواسته شده که در صورت بروز علائم در جلسات حضور پیدا نکنند.

امیرآبادی همچنین از تمهیدات جدید مجلس برای غربالگری نمایندگان جهت حضور در جلسات خبر داد و افزود: قرار شده که دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور، پیش از عزیمت نمایندگان به تهران، جهت حضور در جلسات علنی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، تست کرونا بگیرند و نتیجه آن را به هیئت رئیسه مجلس اعلام کنند.

وی تاکید کرد: در صورتی که تست کرونای هرکدام از نمایندگان، با توجه به نتایج آزمایشات دانشگاه های علوم پزشکی، مثبت باشد، هیئت رئیسه اجازه حضور آنها در جلسات علنی را نخواهد داد، طبیعتا خودِ نمایندگان نیز به توصیه‌ها عمل خواهند کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: جلسات علنی مجلس در شرایط فعلی کشور نباید تعطیل شود، زیرا عملکرد دولت در حوزه مدیریت کرونا، مسائل معیشتی و نیز وقوع سیل در برخی استان ها نیازمند پیگیری و بررسی های جدی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها