رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489329

کوشنر با اقلام بهداشتی چه کرده است؟ جنجال تازه داماد ترامپ

ساعت 24-«راسل هانر» فرمانده آمریکایی، سیاست‌های داماد رئیس جمهور آمریکا در توزیع موجودی ذخایر ملی تجهیزات پزشکی این کشور را به باد انتقاد گرفت.

به نوشته روزنامه «دیلی میل»، هانر که پس از طوفان «کاترینا» نقش مهمی در احیای ایالت «نیو اورلئان» داشت، در مصاحبه‌ای علیه کوشنر گفت: «او نمی‌داند از چه حرف می‌زند. آن‌ها در تعیین اولویت‌های نخست گیج شده‌اند».

کوشنر در نشست خبری روز پنجشنبه دولت آمریکا از سوی ترامپ به‌عنوان مسئول ذخایر ملی تجهیزات پزشکی معرفی شد.

کوشنر در این نشست خبری درباره ذخایر تجهیزات پزشکی گفت: «این‌ها ذخایر ما هستند و قرار نیست ذخایر ایالت‌ها باشد و مورد استفاده آن‌ها قرار گیرد».

این سخنان کوشنر انتقادات زیادی را از سوی مقامات محلی و رسانه‌ها در پی داشت. ترامپ در نشست خبری روز جمعه در دفاع از دامادش گفت: «مشخص است که منظور او از ذخایر ما چه بود. منظور او دخایر آمریکا بود». ترامپ همچنین گفت: «ما که مأمور حمل و نقل نیستیم».

هانر در مصاحبه‌اش در واکنش به این سخنان ترامپ گفت: «می‌دانید، اتفاقاً شما [مأمور حمل و نقل] هستید».

به گزارش شبکه «ام‌اس‌اِن‌بی‌سی»، کوشنر به‌جای این‌که اقلام پزشکی را به‌جای بیمارستان‌ها به چند شرکت خصوصی تحویل داده است.

کوشنر پیش از این از سوی ترامپ مسئول رسیدگی به طرح «معامله قرن» برای ایجاد سازش میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها شد، اما این طرح به شکست و افتضاحی بزرگ برای دولت آمریکا تبدیل شد.

این در حالی است طی روزهای اخیر شمار زیادی از بیمارستان‌های آمریکا از کمبود شدید تجهیزات محافظتی و پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا خبر داده‌اند.

تا کنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به بیش از ۲۷۷ هزار نفر رسیده است و بیش از ۷۴۰۰ نفر نیز در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها