رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 489463

روحانی:

هیچ اختلافی بین سران قوا و وزارتخانه‌ها نداریم/ کسب و کارهای «متوسط و کم‌خطر» از ۲۳ فروردین میتوانند فعالیت خود را آغاز کنند / از ۲۳ فروردین، ساعات کاری اداری از ۷ صبح تا ۱۴ است

ساعت24-رئیس‌جمهور با بیان این مطلب که کسب و کارهای کم ریسک از ۲۳ فروردین در استان‌ها می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند،‌ گفت: هیچ اختلافی بین وزارتخانه‌ها نداریم و این شایعه رسانه‌های خارجی است.

روحانی
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جهور امورز در جلسه هیئت دولت با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر اختلاف بین وزارتخانه بهداشت و صمت گفت: هیج اختلافی ما نداریم. بین وزارت بهداشت و صمت هیج اختلافی نیست.

وی افزود: هیچ اختلاف نظری بین دستگاههای دولتی وجود ندارد، بین قوای سه‌گانه اختلاف نظری وجود ندارد. همه با هم کار انجام می‌دهیم همه ارکان کشور، مقام معظم رهبری همه جا حمایت کردند هر جا نیاز بود و نکته‌ای بود و ما نامه‌ای فرستادیم ایشان همراهی کردند بنابراین کل نظام یکپارچه است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: برای استان تهران این فعالیت از 30 فروردین یعنی شنبه آغاز می‌شود، باز هم با همان پروتکل‌های بهداشتی و نظارت در این زمنیه انجام می‌شود، از کمیته تبلیغات و صداوسیما خواستیم که در این رابطه اطلاع‌رسانی درباره اصناف مختلف و رعایت اصول بهداشتی داشته باشد. اینکه نسبت به مشتری باید چه نکاتی مورد نظر قرار گرفته شود. همه اینها مهم است.

روحانی با بیان این مطلب که آغاز این فعالیت به معنی این نیست که اصل در خانه ماندن را فراموش کرده یا نقض کرده باشیم، اظهار داشت: آنهایی که حضورشان در خیابان ضرورتی ندارد باید به این اصل توجه کنند.برای بازگشایی فعالیت تصمیم بر این شد که از یک روند پلکانی استفاد کنند که این روند پیشنهاد وزارت بهداشت بود. بنابراین ما هم از لحاظ فعالیت اقتصادی پلکانی در نظر گرفتیم و نسبت به ادارات دولتی نیز پلکانی تصمیم گرفتیم.

وی اضافه کرد: در تهران از هفته آینده یعنی 23 فروردین دو سوم کارمندان ملزم به حضور در سر کار خواهند بود و یک سوم مخیر هستند که سر کار باشند یا خیر و مسئولان ادارات هستند که در این زمینه تصمیم گیر هستند. دیگر نیاز به بیان نیست که آن کسانی که مبتلا به کرونا هستند وظیفه دارند که سر کار خود حاضر نشوند و آمدن سر کار برای آنها جرم محسوب می‌شود. کسی که دارای کرونا است آمدن در جامعه و سر کار ممنوع است و باید خود را یا در خانه یا در نقاهتگاه و یا در بیمارستان قرنطینه کند.

رئیس‌جمهور گفت: در ساعت کاری اداری تصویب شد که ساعت کار اداری 7 صبح تا 2 ظهر است این پروتکل برای ماه رمضان نیز ادامه پیدا خواهد کرد البته اگر تا ماه رمضان شرایط کشور به همین منوال باشد. کلیه کالاهایی که ضرورت جابجایی داشته است بدون هیچ خللی به خوبی انجام گرفته است حتی یک درصد هم نسبت به سالهای قبل کاهش پیدا نکرده است. در ماه اسفند و ماه فروردین که ما مشکل کرونا داشتیم هیچ فردی نه اخراج و نه تعدیل شده است. همه این بنگاه های اقتصادی که اخراج یا تعدیلی نداشته اند مشمول تسهیلات مالی می شوند

روحانی ادامه داد: نسبت به خودروهای شخصی ضمن اینکه در داخل استان محل زندیگشان حرکت آنها آزاد است اما آزادی تردد بین استانها تا 30 فروردین همچنان ممنوع است و این ممنوعیت باید مورد مراعات قرار گیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها