رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489516

چهار نظامی عراقی در حمله داعش کشته شدند

ساعت24-چهار نظامی عراقی امروز (یکشنبه) در حمله عناصر تروریستی داعش در غرب رمادی کشته شدند.

یک مقام امنیتی در این باره اعلام کرد که عناصر داعش در حمله غافلگیرانه به یک پست نظامی چهار سرباز عراقی را کشتند.

به گزارش السومریه نیوز، این حادثه تروریستی در پست نظامی واقع در غرب شهر «الرطبه» در ۳۱۰ کیلومتری غرب رمادی به وقوع پیوست.
اکنون محل از سوی نیروهای امنیتی محاصره و جست و جو برای شناسایی و دستگیری عناصر تروریستی آغاز شده است.
فرماندهی نظامی ارتش عراق در بغداد امروز (یکشنبه) از آغاز عملیات تعقیب و نابودی عناصر گروه تروریستی «داعش» در شمال پایتخت این کشور خبر داد.
در بیانیه فرماندهی امنیتی بغداد آمده است که صبح امروز لشکر ششم و بخش های وابسته به آن، عملیاتی را در شمال بغداد آغاز کردند تا بقایای گروه های تروریستی داعش را در این منطقه نابود کنند.
در این بیانیه آمده است که این عملیات برای تقویت بیشتر امنیت و آرامش در مناطق «الخضرا، الخزنه و السلمان» آغاز شده و در پایان جزئیات آن اعلام خواهد شد.
در همین حال، اداره اطلاعات نظامی عراق شنبه شب از دستگیری یک هسته مخفی داعش شامل چهار عنصر به سرکردگی تروریست معروف به «ابوجهنم» در «تلعفر» در استان «نینوا» خبر داد.
در بیانیه این اداره آمده است که مرکز اطلاعات ارتش در لشکر ۱۵ با همکاری اطلاعات تیپ ۹۲ پیاده نظام، توانست یک هسته تروریستی را در منطقه «البویر» شهرستان تلعفر در موصل مرکز نینوا شناسایی کند.
همچنین دیروز (شنبه) نیروهای «الحشد الشعبی» در استان شرقی «دیاله» عراق حمله عناصر تروریستی داعش به میادین نفتی این منطقه را ناکام گذاشتند.
در بیانیه ای که سازمان الحشد الشعبی منتشر کرده، آمده است که نیرویی از «تیپ یک» بسیج مردمی، حمله داعش برای هدف قرار دادن میادین نفتی در منطقه «نفت خانه» در شرق استان دیاله را خنثی کرد.
بر این اساس، گروهی از تروریست‌های داعش جمعه شب نیز با استفاده از تاریکی هوا قصد هدف قرار دادن تاسیسات نفت خانه را داشتند که نیروهای تیپ یک با خمپاره و دیگر سلاح‌ها تروریست‌ها را بدون هرگونه اقدامی مجبور به فرار کردند.
الحشد الشعبی جمعه گذشته هم از آغاز عملیات برای جست‌وجو و شناسایی عناصر داعش در منطقه نفت خانه در شرق استان دیاله خبر داده بود.
فعالیت داعش در روزهای گذشته به دنبال تحرک‌های مشکوک نیروهای آمریکایی در عراق روند رو به رشدی داشته است.
پیشتر برخی کارشناسان و منابع امنیتی عراق از احتمال فعالیت دوباره داعش در برخی از استان‌های شمالی و شرقی این کشور خبر داده بودند.
منابعی در کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز فعالیت دوباره داعش در عراق را مرتبط با نقشه‌های جدید آمریکا دانستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها