رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489549

کرونایی شدن 20 نفر از کارکنان یک فروشگاه بزرگ در قم

ساعت 24-مدیر فروشگاه کوثر قم از ابتلای ۲۰ نفر از کارکنان این فروشگاه به کرونا و فوت یک تن از آن‌ها در روزهای گذشته خبر داد.

style="text-align:justify">سید قاسم میر روز یکشنبه در جلسه بسیج ملی مبارزه با کرونا، ادامه داد: کارکنان این فروشگاه در وضعیت روحی بسیار بدی قرار دارند و ما تنها برای جلوگیری از به هم خوردن وضعیت عمومی شهر، فروشگاه را فعال نگه‌داشته‌ایم.

در هفته های اخیر گزارش های متعددی از سوی رسانه از جمله ایرنا در خصوص صف های طولانی مردم بدون رعایت نکات حفاظتی در فروشگاه های بزرگ قم از جمله کوثر، جانبازان و ... منتشر و همزمان برخی مسوولان نیز در این خصوص اظهار نگرانی کرده بودند.

میر با اشاره به برخی انتقادات در خصوص چرایی عدم تعطیلی این فروشگاه در ایام کرونایی اضافه کرد: مدیریت فروشگاه کوثر قم با تعطیلی این مرکز خریدوفروش کاملا نظر موافق دارد و ازنظر اقتصادی این کار به سود ما است. ما با اکراه از کارمندان خود برای حضور در فروشگاه درخواست کمک می‌کنیم.

وی ابراز داشت: اگر شما مسئولان استان فقط نشسته و پروتکل تنظیم می‌کنید ما در فروشگاه کوثر باجان خودمان بازی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: برخی از مسئولان نباید با مواضع خود فروشگاه‌های جانبازان و کوثر خود را تکفیر کرده و خدمات آن‌ها را از یاد ببرند.

میر ادامه داد: رییس جمهوری، استاندار و فرماندار قم که مردم را به در خانه ماندن توصیه می‌کنید؛ نفس شما از جای گرم درمی‌آید، بیایید خرج مردم را بدهید.

وی مدعی شد: فروشگاه کوثر باوجود راه‌اندازی بازار اینترنتی به دلیل کمبود زیرساخت‌ها نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای مردم باشد. مسئولان استانداری قم به‌جای تامین نیازها فقط گوشه‌ای نشسته و پروتکل تدوین می‌کند.

مدیر فروشگاه کوثر خاطرنشان کرد: اگر مسئولان دستور بدهند ما این فروشگاه را تعطیل می‌کنیم باید به این وضعیت توجه کنند که مردم بسته‌های مواد غذایی را همین‌الان هم به‌صورت عمده خریداری می‌کنند.

به زعم وی، مسئولان قم چون فروشگاه کوثر به یک‌نهاد خاص وابسته است سخت‌گیری‌های بیشتری نسبت به آن روا می‌دارند.

وی گفت: مردم برای حضور در فروشگاه‌ها مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و شرایط در این فروشگاه‌ها وخیم است و اگر بودجه‌ای در این زمینه به قم اختصاص‌یافته باید آن را در رونق کسب‌وکارهای اینترنتی و همچنین افزایش نیروهای این فروشگاه صرف شود.

مدیر فروشگاه کوثر قم بیان کرد: اگر بودجه‌ای برای ساماندهی فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارد امروز باید هزینه شود، و نشود مانند کشور ایتالیا بشویم که مجبور شویم پول‌های خودمان را در سطح خیابان رها کنیم.

میر یادآور شد: مجموعه مدیریت فروشگاه کوثر در این شرایط در حال له شدن هستند و اما همچنان مشغول خدمات‌رسانی هستند.

وی در پایان گفت: روزانه ۳ هزار ماسک در بین کارکنان و مشتریان فروشگاه کوثر قم توزیع‌شده و چند مرتبه این فروشگاه ضدعفونی می‌شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز یکشنبه، اعلام کرد: تاکنون ۵۸ هزار و ۲۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۱نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۶۰۳ نفر رسید.

کیانوش جهانپور درباره آخرین وضعیت ابتلای قطعی به کرونا در کشور و فوت ناشی از آن بیان کرد: بر اساس گزارش قطعی دانشگاههای علوم پزشکی و نتیجه ۱۸۹ هزار و ۷۹۰ آزمایش های بیش از ۹۵آزمایشگاه تشخیصی از ظهر دیروز تا امروز (۱۷ فروردین) تعداد ۲۴۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران قطعی شناسایی شده مبتلا به ویروس کرونا در کشور به ۵۸ هزار و ۲۲۶ مورد رسید.

وی گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۲ هزار و ۱۱ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند. ۴۰۵۷ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها