رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489560

کارت خرید ۲میلیونی برای افراد فاقد درآمد ثابت

ساعت 24 - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: چهار میلیون نفر از افراد فاقد درآمد ثابت در کشور از تسهیلات خرید اعتباری کالا تا سقف دو میلیون تومان بهره مند خواهند شد.

style="text-align:justify">وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: چهار میلیون نفر از افراد فاقد درآمد ثابت در کشور از تسهیلات خرید اعتباری کالا تا سقف دو میلیون تومان بهره مند خواهند شد.

محمد شریعتمداری بعدازظهر یکشنبه در گفتگوی ویدئو کنفرانس با جلسه مقابله با کرونای گلستان اظهارکرد: چهار میلیون نفر از افراد فاقد درآمد ثابت در کشور از تسهیلات خرید اعتباری کالا تا سقف دو میلیون تومان بهره مند خواهند شد.

وزیر معین گلستان افزود: با هماهنگی با استانداری‌های کشور این افراد که فاقد درآمد و شغل ثابت هستند شناسایی و از دریافت تسهیلات که به صورت کارت‌های اعتباری خرید است بهره مند خواهند شد.

شریعتمداری گفت: سه میلیون نفر از جمعیت کشور که کمترین میزان درآمدی را داشته و مستمری بگیر هیچ نهادی نبودند، مبلغی بین ۲۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان به حساب آنها واریز شده است.

وی ادامه داد: برخی از واحدهای تولیدی کشور هم به سبب بروز کرونا دچار خسارت‌هایی شده اند که دولت برای جبران این خسارت‌ها برنامه ریزی کرده است.

شریعتمداری اظهارکرد: وام‌هایی با سود ۱۲ درصد برای این واحدها پیش بینی شده تا بتوانند بخشی از خسارت‌های خود را جبران و مشکلی در زمینه پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل خود نداشته باشند.

وی گفت: مصوباتی در خصوص استمرار بدهی‌های مالیاتی و پرداخت تسهیلات در این بخش در نظر گرفته شده و تعویق پرداخت بیمه تأمین اجتماعی برای این رسته‌ها به مدت سه ماه هم اختصاص یافته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: افرادی که به سبب کرونا بیکار شده و شغل خود را از دست داده اند هم باید در سامانه مربوطه ثبت نام کنند تا بتوانیم مقدمات پرداخت بیمه بیکاری آنها فراهم کنیم.

شریعتمداری به زحمات مدیران گلستان در مهار بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: با تلاش جهادی همه دستگاه‌های تعداد بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی این استان از ۲۰۰ نفر در روز به ۵۰ نفر کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: کاهش مرگ و میر افزایش بهبودی و کاهش مراجعه نشان دهنده آن است که توفیق خوبی در استان رقم خورده که نشان از همراهی و همدلی همه مدیران استان است.

شریعتمداری گفت: کاهش شدت شیوع بیماری نباید سبب شود که موارد بهداشتی فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن را فراموش کنیم، اگر تصمیمات هیجانی بگیریم عبور از پیک کرونا سخت خواهد شد.

وی بیان کرد: ۴۹ هزار سالمند و معلول در مراکز شبانه روزی بهزیستی در کشور نگهداری می‌شوند که از این میزان تنها ۲۰۰ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند که نشان دهنده عزم دستگاه‌ها در حمایت از این قشر است.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها