رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489590

۴۶ واحد صنفی متخلف در سه شهرستان استان یزد پلمب شد

ساعت24 -جانشین فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: با تلاش ماموران و همکاری مردم و همراهی دستگاه‌های اجرایی در ۲ روز گذشته ۴۶ واحد صنفی متخلف در شهرستان های بافق، خاتم و تفت شناسایی و طبق مقررات پلمب شد.

پلمپ
div>

سرهنگ سیدرضا هاشمی‌فر افزود: بی‌توجهی به مقررات طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی علت اصلی پلمب این واحدهاست.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد مدیریت ملی مبارزه با بیماری کرونا ، تعطیلی تمامی واحدهای صنفی غیرضروری استان تا ۲۱ فروردین‌ماه جاری تمدید شد.

بر این اساس نانوایان، قصابان، عطاری‌ها، فروشگاه های عرضه برنج و حبوبات، میوه فروشی‌ها ، عمده فروشان موادغذایی، لبنیاتی ها و سوپرمارکت ها و مرغ و ماهی فروشی‌ها، تجهیزات پزشکی، خواربار فروشان (به جز آجیل فروشان)، آپاراتی‌ها، آژانس‌های تاکسی تلفنی و فروشگاه‌های بزرگ در این مدت مجاز به ارائه مواد غذایی و بهداشتی هستند.

یزد ۵۰ هزار واحد صنفی دارد که ۶۰ درصد آن در مرکز استان فعالیت دارد.

به گفته متخصصان حدود ۲۵ درصد بیماری کرونا قابل تشخیص نیست، و برخی افراد با علائم خفیف بیماری از ناقلان ویروس آن هستند.

همچنین تفکیک کرونا از بیماری های مشابه قدری سخت است و مردم با رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی، می توانند از ابتلا به بیماری در امان باشند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد.

شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

همچنین رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت دیروز(یکشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۵۸ هزار و ۲۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۵۱نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به سه هزار و ۶۰۳ نفر رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: بر اساس گزارش قطعی دانشگاه های علوم پزشکی و نتیجه ۱۸۹ هزار و ۷۹۰ آزمایش های ۹۵ آزمایشگاه تشخیصی از ظهر دیروز تا امروز (۱۷ فروردین) ۲ هزار و ۴۸۳ بیمار جدید شناسایی شدند که تاکنون ۲۲ هزار و ۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافته و ترخیص شدند و چهار هزار و ۵۷ نفر هم در وضعیت شدید بیماری قرار دارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها