رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489629

دستور رئیسی برای پیگیری حوادث آبان و شلیک به هواپیما

ساعت 24-دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه با بیان اینکه حقوق عامه در اولویت برنامه های قوه قضائیه است، گفت: با دستور رئیس قوه قضائیه بسیاری از مسائل مختلف در کمیته های تخصصی پیگیری می شود.

کمال رئوف در خصوص احقاق حقوق عامه در قوه قضائیه و سایر دستگاه‌ها گفت: در رابطه با دوره قبلی ریاست قوه قضائیه با اینکه ریاست سابق در ابتدا چنین قولی به مردم داده و موازی و هم شانه ریاست جمهوری برنامه‌هایی در این رابطه مطرح کرده بود، قرار بود این مسئولیت را پیگیری کنند اما یک سری فعالیت‌های نمایشی توسط قوه قضائیه و قوه مجریه اجرا شد.

دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه تصریح کرد: از جمله این اقدامات نمایشی می‌توان به تصویب یک سری آئین نامه و دستورالعمل اشاره کرد اما فی الواقع چه از قوه قضائیه آن زمان و چه از نهاد ریاست جمهوری وقت خروجی مناسبی ندیدیم.

رئوف ادامه داد: مثلاً در بحث محیط زیست، الودگی هوای کلان شهرها، غیر استاندار بودن خودروها و خیلی از جاده‌ها و بحث‌هایی از بهداشت عمومی و موارد دیگر متأسفانه خروجیخوبی ندیدیم و به عنوان شهروند یا یک وکیل باید بگویم این موارد به عنوان مسائل خیلی مهم و حیاتی بود که امروز آثار زیان بار آن را در جامعه می‌بینیم.

این حقوقدان افزود: در بحث حقوق عامه شاید مطالبه گر اساسی آن مقننه و قضائیه باشند که باید بیایند و حقوق عامه را از دستگاه‌های اجرایی مطالبه کنند اما طبق قانون وعرف این‌طور نیست این وظایف فقط در حیطه وظایف یک قوه باشد با این حال قوه قضائیه مجریه هم باید اهتمام لازم به احیای حقوق عامه داشته باشد به طور کلی اگر بخواهیم نمره بدهیم نمره بسیار ضعیفی می‌دهم.

دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه در رابطه با احقاق حقوق عامه در دوره جدید قوه قضائیه گفت: با ورود ریاست قوه قضائیه جدید، ایشان یکی از اهداف و قول‌هایی که دادند بحث مطالبه گری حقوق عامه بود و در ابتدا بحث دبیر خانه یا کمیسیون پیگیری حقوق عامه را فعال کردند و هم اکنون جلسات مستمری در این رابطه دارند.

وی با بیان اینکه مسائل حقوق عامه در اولویت برنامه‌های دوره تحول قضائی قرار دارد، گفت: مسائلی از جمله بحث نارامی های آبان ماه و مشکلات ناشی از افزایش قیمت بنزین و در بحث سقوط هواپیما در دی ماه اینها را شخصاً رئیس قوه قضائیه دستور اکید داده بود که در شورا یا کمیته خاصی که در نظر گرفته شود پیگیری کنیم.

رئوف تصریح کرد: ابعاد حقوقی ترور سردار سلیمانی هم در این کمیته پیگیری می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها