رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489697

آمریکا یک گروه روس را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد

ساعت 24 -خبرگزاری رویترز دوشنبه به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت که دولت «دونالد ترامپ» گروه ملی‌گرای «جنبش سلطنت‌طلبان روسیه» را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد.

style="text-align:justify">مقام‌های آمریکایی اعلام کردند؛ این اقدام به وزارت خزانه‌داری این کشور امکان می‌دهد تا دارایی‌های این گروه در ایالات متحده را مصادر کرده و مانع از معامله‌های تجاری شهروندان آمریکایی با آن شود.

آمریکا همچنین سه تن از رهبران آن به نام‌های «استانیسلاو آناتولیویچ فوروبیف، دنیس والیولوویچ گری‌اف و نیکولای نیکولایویچ تورشچالوف» را به عنوان تروریست معرفی و تحریم کرد.
بنا بر این گزارش، جنبش سلطنت‌طلبان روسیه خواهان احیای سلطنت و حمایت از حقوق قومیت‌های روسیه، اوکراینی و بلاروسی است.
تارنمای هیل مدعی شد که این گروه به سربازگیری برای حمایت از جدایی‌طلبان شرق اوکراین کمک کرده است. همچنین دادستان‌های سوئد در سال ۲۰۱۷ اعلام کردند؛ سه فردی که در این کشور به تلاش برای بمبگذاری علیه پناهجویی متهم شدند، توسط این اعضای این سازمان روس آموزش دیده بودند.
«ناتان سیلز» هماهنگ‌کننده وزارت خارجه آمریکا در امور ضدترویسم به روزنامه نیویورک تایمز گفت: تروریستی خواندن این گروه اقدامی بی‌سابقه است. زیرا این نخستین باری است که آمریکا یک گروه حامی برتری نژادی را در فهرست تروریستی قرار می‌دهد.
وزارت خارجه آمریکا در آخرین گزارش خود درباره تروریسم که سال گذشته منتشر شد، اعلام کرد که اقدامات تروریستی نشات گرفته از گرایش‌های قومی و نژادی در سال ۲۰۱۸ در آمریکا و سایر نقاط دنیا افزایش داشته است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها