رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489726

توزیع یکصد هزار نهال پسته در خاش آغاز شد

ساعت24 -مدیر جهاد کشاورزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: کار توزیع افزون بر یکصد هزار نهال پسته گلدانی با پایه بادامی در این شهرستان از روز گذشته آغاز شده است.

برداشت پسته در شهرستان زرندیه.
شیرزاد کمالی اظهارداشت: با هدف توسعه باغات و نیز کمک به تحقق شعار «جهش تولید» کار ایجاد نهالستان و تولید انواع نهال درختان مثمر مانند پسته در دستور کار کشاورزان پیشروی خاش قرار دارد.
وی بیان کرد: از روز گذشته توزیع نهال پسته در روستای بلوچ آباد بخش پشتکوه شروع شده و با هدف مقابله با بیماری کرونا، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و کاهش مراجعه بهره برداران به مدیریت جهاد کشاورزی نیازی به حضور در اداره نیست.
مدیرجهادکشاورزی خاش ادامه داد: کشاورزان خاش با تماس به شماره ۰۹۱۵۱۹۲۷۲۲۶ فاروق ثوری و پرداخت ۲۰ هزار ریال در قبال هر نهال به شماره کارت ۶۰۳۷۷۰۱۵۱۹۴۸۳۸۰۱ به نام محمدرضا ثوری می‌توانند نهال مورد نیاز خود را خریداری کنند.
وی اظهار داشت: تولید پسته در این منطقه مورد توجه کشاورزان بوده و خوشبختانه بسیاری از بهره‌برداران با شناخت از مزیت‌های این محصول استراتژیک به کشت و تولید آن روی آورده‌اند و با توجه به وجود انبوه نهال در نهالستان‌ها و توزیع نهال‌ها سالانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار به سطح باغات پسته خاش افزوده می‌شود.
کمالی گفت: کشت پسته در مناطق پشتکوه، دشت آبخوان خاش و گوهرکوه و تمپ شهرستان تفتان رواج دارد و هر ساله با تولید قابل توجه نیاز مردم سیستان و بلوچستان و بسیاری از مناطق دیگر را تامین می‌کند.
وی بیان کرد: سالانه حدود چهار هزار تن محصول پسته از سطح حدود ۴ هزار هکتار باغات بارور خاش و تفتان برداشت و به بازار مصرف عرضه می‌شود.
خاش از توابع سیستان و بلوچستان در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

منبع:ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها