رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489783

ارتش آمریکا خواهان مقابه با چین شد

ساعت 24-ارتش آمریکا خواستار دریافت ۲۰ میلیارد دلار شده است تا با آنچه «نفوذ چین در منطقه هند و اقیانوس آرام» خوانده است ، مقابله کند.

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست روز سه شنبه گزارش کرد آمریکا می خواهد بخشی از این بودجه به مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار را برای استقرار سامانه های موشکی در پایگاه گوام واقع در اقیانوس آرام اختصاص دهد.

ارتش آمریکا افزوده است قصد دارد این بودجه را همچنین به تمرینات رزمی بیشتر و ایجاد واحدها و سامانه های موشکی و هشدار دهنده اختصاص دهد.

گزارش حاکی استارتش آمریکا می خواهد با تقویت خود از نفوذ چین در این مناطق بکاهد و در همین راستا بودجه مضاعف ۲۰ میلیارد دلاری را به بهانه تقویت نیروهای هوایی، دریایی و زمینی خواستار شده است.

این درخواست، یک هفته قبل تسلیم کنگره آمریکا شده است اما تخصیص کامل چنین مبلغی ممکن است تا سال مالی ۲۰۲۶ میلادی نهایی شود.

نشریه برکینگ دیفنس در آمریکا که اخبار نظامی را منتشر می کند نوشته است اگر برنامه بازدارندگی تدوین نشود نفوذ روسیه و چین در منطقه می تواند منافع چین را به خطر بیندازد.

هدف از دستیابی به این بودجه اضافی استقرار واحدهای موشکی بیشتر، سامانه های هشدار دهنده، برگزاری تمرینات نظامی و انجام اقداماتی برای تقویت همکاری آمریکا با متحدانش است.

اگر این برنامه تدوین شود اولین بخش از این بودجه در سال مالی ۲۰۲۱ میلادی اختصاص داده خواهد شد و مابقی بین سال های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ میلادی در اختیار ارتش قرار می گیرد.

سناتور جیمز اینهوف که ریاست کمیته خدمات تسلیحاتی سنا را در اختیار دارد در هنگام تسلیم این بودجه درخواستی از سوی پنتاگون گفت که توازن نظامی در منطقه اقیانوس هند و اقیانوس آرام برهم خورده است و این می تواند برای منافع آمریکا نامساعد باشد.

آمریکا و چین دارای اختلافات زیادی در مناطق مذکور از جمله در دریای جنوبی چین هستند و بارها به رویارویی نظامی در این پهنه آبی نزدیک شده اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها