رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489842

رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و قدس حمله کرد

ساعت24-بر اساس یک گزارش فلسطینی رژیم اشغالگر صهیونیستی در شرایط اضطراری ناشی از ویروس کرونا طی یک ماه اخیر در مناطق فلسطینی 1704 بار به آنجا برای بازداشت فلسطینیان یا مصادره زمین‌ها و املاک آنها حمله کرده است.

style="text-align:justify">گزارش جدید رصد تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق فلسطینی نشان می‌دهد که این تجاوزات ظرف یک ماه گذشته به رغم وضعیت اضطراری اعلام شده در این مناطق به دلیل شیوع کرونا شدت گرفته است.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، بر اساس این گزارش ظرف یک ماه گذشته رژیم صهیونیستی ۱۷۰۴ بار به اشکال مختلف به مناطق فلسطینی حمله کرده است.

اداره اطلاع رسانی حماس با صدور این گزارش آورده است: «رژیم صهیونیستی حملات خود علیه فلسطینی‌ها را در مناطق مختلف شدت بخشیده که از جمله آن سرقت اراضی، توسعه شهرک سازی و یهودی سازی، هتک حرمت مسجد الاقصی و راه انداختن موج بازداشت و حملات روزانه علیه فلسطینیان در سایه مشغولیت دنیا به ویروس کرونا است».

بر اساس این گزارش نظامیان رژیم اشغالگر و گروه‌هایی از شهرک نشینان ۱۷۰۴ بار در قدس و کرانه باختری مرتکب تجاوز شده‌اند که شامل حملات به فلسطینیان و دستگیری آنها، تخریب خانه‌ها و تاسیسات و راه‌های زراعی و تخریب محصولات کشاورزی، مصادرات اموال و دارایی و مصادره اراضی به منظور توسعه شهرک‌سازی‌هاست.

بر اساس این گزارش جدید حملات صهیونیست‌ها طی یک ماه اخیر به اندازه‌ای شدت گرفته که درد و رنج شهروندان فلسطینی کرانه باختری و قدس اشغالی را در مقابله با ویروس کرونا افزایش داده است.

گزارش حماس حاکی است تعداد موارد بازداشتی فلسطینیان طی یک ماه اخیر به ۳۰۲ مورد رسیده است؛ رژیم اشغالگر ۵۳ شهروند فلسطینی را هم در بازداشت نگاه داشته است و ۳۰۰ بار به مناطق فلسطینی و ۱۱۷ بار به خانه‌های مردم حمله کرده است و این علاوه بر موارد مسدود کردن برخی مناطق یا ایجاد پست‌های بازرسی است.

از برجسته ترین موارد تجاوزگری رژیم صهیونیستی به شهادت رساندن «محمد حمایل» کودک فلسطینی اهل شهرک بیتا در جنوب نابلس و «سفیان الخواجا» جوان فلسطینی اهل نعلین در غرب رام الله است و این علاوه بر ۲۶۰ نفری است که به ضرب گلوله یا حملات دیگر رژیم اشغالگر مجروح شدند.

شهرک‌نشینان صهیونیست نیز در ماه فوریه گذشته ۵۲ مرتبه به مناطق فلسطینی حمله کردند و در ماه مارس این حملات به ۷۹ مرتبه رسید. ۱۱۱۸ شهرک نشین هم به مسجد الاقصی در قدس اشغالی حمله کردند و ۱۰۷ شهروند فلسطینی هم در این یک ماه اخیر و طی ۵۳ نوبت حمله نظامیان صهیونیست بازداشت شدند.

طی یک ماه اخیر 44 باب منزل و تاسیسات فلسطینی‌ها نیز در کرانه باختری و قدس اشغالی تخریب شدند.

در چارچوب حملات جدید رژیم صهیونیستی نیز نظامیان این رژیم سحرگاه امروز دو آزاده فلسطینی را با حمله به شهرک ابودیس در جنوب شرق قدس اشغالی بازداشت کردند.

«فادی الهدی» وزیر امور قدس تشکیلات خودگردان نیز روز جمعه به دلیل آنچه ارائه کمک به هاالی قدس برای مقابله با ویروس کرونا خوانده شده بازداشت شد.

در نوار غزه نیز بلدوزرهای رژیم صهیونیستی صبح امروز سه شنبه مسافت محدودی در مرزهای شهرک بیت لاهیا در شمال نوار غزه را شخم زدند.

از سوی نظامیان اشغالگر به سمت کشاورزانی که در مزارعشان در شهرک خزاعه در شرق خان یونس مشغول کار بودند تیراندازی کرده یا گاز اشک اور شلیک کردند.

قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی نیز به سمت قایق‌های صیادها در سواحل شهر غزه تیراندازی کردند و آنها را مجبور کردند از بیم خطر جانی یا بازداشت توسط صهیونیست‌ها کار روزانه خود را رها کنند.

پاشیدن مواد شیمیایی توسط رژیم صهیونیستی به مزارع فلسطینیان

طی روزهای گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی حملات خود را علیه صیادان فلسطینی و کشاورزان در نزدیکی مرزهای غزه شدت بخشیدند. هواپیماهای زراعی رژیم صهیونیستی نیز امروز سه شنبه برای دومین بار طی یک هفته اخیر اقدام به پاشیدن مواد شیمایی آتش زا روی مناطق وسیعی از خاک کشاورزی در نزدیکی مرزهای شرقی استان غزه کردند.

این اقدام رژیم صهیونیستی موجب به بار آمدن خسارات مالی سنگین به کشاورزانی می‌شود که منتظرند محصولاتشان رسیده تا آن را برداشت کرده و در بازارها به فروش رسانند.

کشاورزان بارها از این اقدامات مشابه رژیم صهیونیستی شکایت کردند.

مرکز حقوق بشر المیزان هم نقض قانون بین المللی توسط رژیم صهیونیستی و سوء استفاده آن از کرونا برای نابودی محصولات کشاورزی فلسطینیان در نوار مرزی شرق غزه را محکوم کرد و درباره پیامدهای فاجعه بار آن روی زندگی شهروندان و آینده محصولات کشاورزی و اوضاع اقتصادی وبهداشتی غزه هشدار داد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها