رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489849

هکرها به چین و سازمان بهداشت جهانی حمله کردند

ساعت24-یک شرکت اینترنتی در چین از حمله بزرگ یک گروه هکری به نام دارک هتل (هتل سیاه) به سرورهای رایانه ای نهادهای دولتی این کشور و همچنین سازمان بهداشت جهانی خبر داد.

style="text-align:justify">در گزارش این گروه اینترنتی که با نام «چیهو ۳۶۰» شناخته شده آمده است هکرها علاوه بر چین، حملات زیادی نیز به نهادهای دیپلماتیک از جمله نمایندگی های سیاسی در ایتالیا، انگلستان، تایلند، کره شمالی و سازمان بهداشت جهانی انجام داده اند.

گروه هتل سیاه که ظاهرا در آسیای شرقی فعال است این حملات را با بهانه شیوع کرونا انجام داده است گزارش حاکی است از نگاه کارشناسان همین گروه اخیرا حملاتی را در فضای مجازی علیه سازمان بهداشت جهانی انجام داده است و این نگرانی وجود دارد که چنین اقدامی تاثیرات منفی بر مهار کرونا داشته باشد.

گروه چیهو چین می افزاید حملاتی در ماه مارس به شماری از سازمان های دولتی چین صورت گرفته و در روزهای اخیر به نهادهایی در شهرهای پکن و شانگهای هم حمله شده است.

با این وصف وزارت خارجه چین تاکنون درباره این حملات اظهار نظر نکرده و سازمان بهداشت جهانی هم سکوت کرده است.

چنین حملاتی مخاطرات جدی برای سرمایه های موسسات، نهادها و شرکت های دولتی چین ایجاد می کند و چون بسیاری از کارکنان در حال دورکاری هستند، وضعیت کمی دشوار تر شده است.

این گروه قبل از این مسئول حملاتی در فضای مجازی در سال ۲۰۰۷ میلادی بوده است و اصولا کارکنان و سازمان های دولتی را در کره شمالی، آمریکا ، ژاپن و چین هدف قرار می دهد.

گروه خدمات و پشتیبانی اینترنتی چیهو چین پیش بینی کرده است که هکرها می خواسته اند اطلاعاتی درباره همه گیری کرونا پیدا کنند و احتمالا می خواسته اند به فناوری و روش های درمانی بیماران مبتلا به کرونا در چین دست یابند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها