رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489860

احتمال خروج کرونا از آزمایشگاهی در ووهان

ساعت 24-نشریه انگلیسی دیلی میل در گزارشی از نگرانی مقام‌های انگلیس نسبت به دست ساز بودن ویروس کرونا خبر داد و عنوان کرد لندن این احتمال را رد نمی‌کند که ویروس از آزمایشگاهی در شهر ووهان به بیرون منتقل شده است.

style="text-align:justify">نشریه انگلیسی دیلی میل در گزارشی از نگرانی مقام‌های انگلیس نسبت به دست ساز بودن ویروس کرونا خبر داد و عنوان کرد لندن این احتمال را رد نمی‌کند که ویروس از آزمایشگاهی در شهر ووهان به بیرون منتقل شده است.

بر اساس گزارش دیلی میل، مقام های ارشد دولت انگلیس می‌گویند که نظر قریب به اتفاق دانشمندان همچنان بر این پایه استوار است که ویروس کرونا از طریق موجود زنده در بازار ووهان به انسان منتقل شده است، اما به فرضیه خروج این ویروس از آزمایشگاهی در ووهان نیز «با تخفیف» نگاه نمی‌شود.

یکی از اعضای شرکت کننده در جلسه اضطراری دولت به این نشریه گفته است: با توجه به ماهیت این ویروس، یک دیدگاه معتبر و متفاوت از تئوری جانورشناسی وجود دارد. اینکه به گفته او پیشرفته ترین آزمایشگاه ویروس شناسی چین در ووهان قرار دارد «امری اتفاقی نیست و نباید با تخفیف به آن نگاه کرد»

به گزارش دیلی میل، این آزمایشگاه ۳۰ میلیون پوندی تنها ۱۰ مایل (۱۶ کیلومتر) تا بازار غذاهای دریایی شهر ووهان که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می فروشد فاصله دارد. این روزنامه در همین رابطه به مطلبی از نشریه چینی «مردم» در سال ۲۰۱۸ اشاره کرد که در آن گزارش شد، آزمایشگاه ووهان از قابلیت بالای انجام آزمایش‌ میکروب‌های بیماری‌زا برخوردار است.

دیلی میل در ادامه یادآور شد؛ این دانشمندان آزمایشگاه ووهان بودند که برای اولین بار اعلام کردند ترتیب ژن کرونا ۹۶ درصد همانند ویروس خفاش است. به رغم اعتبار بالای این آزمایشگاه اما بارها گزارش شده که برخی از کارکنان بیمار آن وارد جامعه شده و ناقل میکروب‌های بیماری‌زا بوده‌اند.

به گفته، «ریچارد ابریت» استاد میکروب‌شناسی دانشگاه راتگرز آمریکا شواهد نشان می دهد که ویروس کرونا نمی‌تواند ساخت آزمایشگاه باشد. او در گفت و گو با نشریه دیلی میل احتمال بروز یک حادثه آزمایشگاهی در این زمینه را رد نکرد.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها