رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489883

بسته 920 میلیارد دلاری ژاپن برای بحران کرونا

ساعت 24-دولت ژاپن برای مبارزه با بحران کرونا علاوه بر کمک‌های مالی میلیاردی، در هفت منطقه این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد. اخیرا آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن به‌شدت بالا رفته است.توکیو روزانه پذیرای هزاران نفر است که از اطراف این کلان‌شهر یا شهرهای دیگر برای کار وارد آن می‌شوند.

توکیو
dir="RTL">شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، اوضاع حاصل از ویروس کرونا را بزرگ‌ترین بحران کشورش در دوران پس از جنگ جهانی دوم خواند. به همین دلیل دولت یک بسته حمایت اقتصادی به ارزش بیش از ۱۰۸ هزار میلیارد ین (حدود ۹۱۹ میلیارد یورو) را تهیه دیده که معادل ۲۰ درصد تولید اقتصادی ژاپن است. این کمک مالی بیش از همه برای خانواده‌ها و شرکت‌های خرد در نظر گرفته شده و به مراتب بزرگ‌تر از بسته اضطراری برای مقابله با بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ است. نتایج یک نظرسنجی بانک مرکزی ژاپن که در حدود ۱۰ هزار شرکت این کشور انجام شده نشان می‌دهد که ترس از پیامدهای ویروس کرونا در اقتصاد جهانی باعث بدبینی صاحبان صنایع بزرگ ژاپن شده است. میزان شیوع ویروس کرونا در ژاپن به مراتب کمتر از گستردگی این ویروس در ایالات متحده یا برخی از کشورهای اروپایی است اما در روزهای اخیر سرعت گسترش آن به‌ویژه در دو کلان‌شهر توکیو و اوزاکا شدت یافته است .بنا بر آمار دانشگاه جانز هاپکینز تا بعدازظهر سه‌شنبه، ۱۹ فروردین (هفتم آوریل) سه هزار و ۹۰۶ نفر در ژاپن به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. ۹۲ نفر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹، بیماری ناشی از ویروس کرونا، درگذشته‌اند و ۵۹۲ نفر شفا یافته‌اند.

اعلام وضعیت اضطراری

نخست‌وزیر ژاپن در هفت منطقه کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد و در عین حال گفت، محدودیت‌های شدید آن گونه که در بسیاری از کشورها وجود دارد، در زندگی عمومی ژاپنی‌ها ایجاد نمی‌شود. به عنوان مثال، افرادی که مقررات ماندن در خانه را نقض می‌کنند جریمه نخواهند شد. آبه در یک سخنرانی تلویزیونی از هموطنان خود خواست، ارتباط‌های اجتماعی خود را بین ۷۰ تا ۸۰ درصد کاهش دهند. به گفته او، به این ترتیب می‌توان در عرض دو هفته به اوج شیوع کرونا رسید. وضعیت اضطراری روز ششم ماه مه ادامه می‌یابد و شامل حدود ۴۴ درصد از جمعیت ژاپن می‌شود.اقتصاد ژاپن پیش از آغاز بحران کرونا با مشکلاتی روبرو بود که اکنون تشدید می‌شوند. تولید ناخالص ملی این کشور در سه ماهه پایانی ۲۰۱۹ نسبت به تمامی سال، بیش از هفت درصد کاهش یافته بودعلت اصلی این روند منفی افزایش مالیات بر ارزش افزوده در سال گذشته بود. اکنون بسته کمک اقتصادی برای مبارزه با کرونا کسری بودجه دولت را بیشتر می‌کند و بدهی ژاپن را افزایش می‌دهد. بد هی‌های فعلی ژاپن بیش از دو برابر بازده اقتصادی کشور است.

منبع : دویچه وله

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها