رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489918

تانک روس در انتظار مبارزه غول‌های سیاه و سفید آمریکایی!

ساعت 24-دارنده ۵ طلای کشتی آزاد جهان و المپیک مشتاق فرارسیدن مبارزه دو چهره عنوان‌دار کشتی جهان و المپیک برای رسیدن به دوبنده وزن ۹۷ کیلوگرم آمریکا در المپیک توکیو است تا از جدی‌ترین رقیبش در المپیک رونمایی شود؛ جی دن کاکس سیه چرده یا کایل اسنایدر باتجربه؟

عبدالرشید سعدالله‌یف، چهره شاخص و عنوان‌دار کشتی جهان و ملقب به "تانک روس" که ۵ طلای جهان و المپیک را در کارنامه خود دارد، می گوید مشتاق دیدن مبارزه کایل اسنایدر دارنده ۳ مدال طلای جهان و المپیک و جی دن کاکس دارنده ۲ طلا و یک نقره جهان و برنز المپیک برای پوشیدن دوبنده وزن ۹۷ کیلوگرم آمریکا در المپیک توکیو است.

جی دن کاکس در رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال برنز رسید اما سعدالله یف روس طلا گرفت، هر چند فرصت رویارویی این دو کشتی‌گیر در این مسابقات مهیا نشد. کایل اسنایدر نیز در المپیک ریو صاحب مدال طلای وزن ۹۷ کیلوگرم شد.

کاکس سپس در جهانی ۲۰۱۷ در همان وزن به مدال برنز رسید اما از سال ۲۰۱۸ به وزن غیرالمپیکی ۹۲ کیلوگرم رفت. وی سپس در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ قاطعانه با شکست تمامی رقیبانش به مدال‌های طلای وزن ۹۲ کیلوگرم رسید. کاکس برای این که بتواند برای دومین مرتبه در المپیک به میدان برود، به وزن المپیکی ۹۷ کیلوگرم رفت و در نخستین گام در جام سروپلادو کوبا به مدال طلا رسید.

این کشتی گیر سیه چرده اما برای حضور در المپیک توکیو باید از سد محکمی به نام کایل اسنایدر دارنده ۳ طلای جهان و المپیک بگذرد تا صاحب دوبنده وزن ۹۷ کیلوگرم آمریکا شود. اسنایدر با تجربه از سال ۲۰۱۵ بدون وقفه و تغییر کماکان در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی می گیرد و این‌بار نیز پس از کسب مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو به دنبال دومین تجربه حضور در المپیک است.


کاکس و اسنایدر هر دو با داشتن ۲۵ سال سن سخت به دنبال حضور در دومین و شاید آخرین تجربه المپیکی خود هستند. اسنایدر با تکیه بر تجربه بالای خود در این وزن و کاکس تازه نفس نیز با اندامی ورزیده و قدرت بدنی بیش‌تر در پی رسیدن به دوبنده وزن ۹۷ کیلوگرم آمریکا در توکیو.

با توجه به تعویق یک‌ساله المپیک توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، رقابت‌های انتخابی آمریکا نیز به دلیل مشابه لغو شد و هنوز زمان دقیق برگزاری آن مشخص نیست.

اما در سوی دیگر میدان، عبدالرشید سعدالله‌یف، ملقب به تانک روس قرار دارد که پس از طلای وزن ۸۶ کیلوگرم المپیک ریو به وزن ۹۷ کیلوگرم رفت و حالا با ۵ طلای جهان و المپیک منتظر مشخص شدن جدی‌ترین رقیبش از آمریکا در المپیک توکیو است، کایل اسنایدر یا جی دن کاکس؟

به گزارش ایسنا، عبدالرشید سعدالله‌یف، ستاره روس و مسلمان کشتی جهان در این‌باره، گفت: فکر می‌کنم جی دن کاکس سبک کشتی منحصربه‌فردی دارد، اگر چه اسنایدر نیز حریف آسانی برای مبارزه نیست، او قهرمان المپیک شده و به مراتب حریف بزرگ‌تری از کاکس است. علاقمند به دیدن مبارزه آن‌ها هستم و باید ببینیم چه اتفاقی بر روی تشک مبارزه رخ خواهد داد.

او درباره احتمال رویارویی با کاکس در المپیک توکیو، گفت: واقعا نمی‌دانم مبارزه من و کاکس چگونه خواهد بود چرا که ما تاکنون هیچ‌گاه با یکدیگر کشتی نگرفته‌ایم و در المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز در وزن ۸۶ کیلوگرم با هم مبارزه نداشتیم. بعد از المپیک ریو من به وزن ۹۷ کیلوگرم رفتم اما او در همان وزن و سپس در وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی گرفت و به همین دلیل هیچ‌گاه با هم روبه‌رو نشده‌ایم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها