رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489977

ترفندهایی برای نگهداری طولانی تر مواد غذایی

ساعت 24- با توجه به شرایط امروز که شهروندان مجبورند کمتر برای خرید از خانه خارج شوند و خریدها بیشتر کلی صورت می گیرد نگهداری از آنها اهمییت بیشتری پیدا کرده است در گزارش زیر برخی از روش ها ی نگهداری بهتر از مواد غذایی آمده است .

1

راههایی که بتوانید ماندگاری مواد غذایی را افزایش دهید:

1-پیاز و سیب زمینی را درکنارهم قرار ندهید .

گاهی قبل ازاینکه ما فرصت استفاده از مواد غذایی را پیدا کنیم موادغذایی کیفیت اولیه خودشان از دست می دهند ناراحت کننده است . با توجه به شرایط فعلی افراد سعی می کنند کمتر برای خرید بروند و با آنچه در خانه دارند سرکنند بنابر این تازه نگه داشتن مواد غذایی برای مدت طولانی ایده مناسبی است .

خوشبختانه راه های ساده ای برای ماندگاری بیشتر مواد غذایی وجود دارد برای انجام این کار با جدا کردن سیب زمینی از پیاز شروع کنید . سیب زمینی و پیاز هر دو گازی به نام اتیلن تولید می کنند که سبب فاسد شدن دیگری می شود .

2-نان را در یخچال نگهداری نکنید.

همچنین شما برای جلوگیری از خشک شدن نان ممکن است آن را در یخچال قرار دهید که در واقع نان در یخچال سریعتر از دمای اتاق خشک می شود . زیرا نشاسته موجود در نان در دمای یخچال سریع تر متبلور شده و سبب بیاتی نان می شود . بهتر است برای نگهداری طولانی مدت نان از فریزر استفاده کنید. زیرا آب داخل نان در محیط فریزر منجمد می شود و وقتی از نان رفع انجماد می شود بدون اینکه بیات شود به حالت اولیه اش بر می گردد.

3-آرد را در ظرفهای غیر قابل نفوذ هوا نگهداری کنید.

4-آب لیمو ترش را روی آووکادو بریزید

5- میوه ها را فریز کنید

6-سیر را بیرون یخچال نگهداری کنید

منبع : تاک نیوز 24

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها