رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 490033

قیمت مرغ به ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان رسید

ساعت 24 -نایب رئیس انجمن مرغداران گوشتی گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ با افزایش هزار و ۳۰۰ تومانی به ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.

style="text-align:justify">حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور، از افزایش هزار و ۳۰۰ تومانی قیمت مرغ نسبت به روز گذشته در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار تا ۷ هزار و ۴۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۰ هزار تا ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان است.

وی افزود: با توجه به وضعیت کنونی‌عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که روند افزایشی قیمت مرغ طی روزهای آتی در بازار استمرار یابد.

اسداله نژاد قیمت تمام شده یک کیلوگرم مرغ زنده را ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: طی یک‌ماه اخیر مرغداران از محل فروش مرغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان متضرر شدند و همچنان در حال زیان هستند.

این مقام مسئول کاهش قدرت خرید خانوار، تعطیلی کسب و کار ناشی از شیوع ویروس کرونا را عامل اصلی زیان مرغداران طی ماه‌های اخیر اعلام کرد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: با توجه به کاهش تدریجی مرغ‌های سنگین طبیعی است که بعد از حدود یک ماه ضرر و زیان صنعت به سمت واقعی شدن قیمت مرغ نزدیک می‌شویم.

نایب رئیس‌کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قیمت فعلی مرغ با نرخ واقعی فاصله دارد، بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی و مشکلات مرغداران در تامین نرخ منطقی هر کیلو مرغ زنده ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان و مرغ گرم ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار تومان است.

وی درباره راهکارهای کاهش زیان مرغداران گفت: شرکت پشتیبانی امور دام برای رفع بحران فعلی به طور مستقیم با تشکل‌های تولیدی یا مرغداران باید وارد مذاکره شوند و مرغ‌های مازاد را از سطح بازار جمع آوری کنند.

اسداله نژاد با اشاره به اینکه در شرایط فعلی کاهش تعرفه صادرات دردی از مرغداران دوا نمی‌کند، بیان کرد: با توجه به آنکه برنامه ریزی برای صادرات، بازاریابی و اخذ مجوز فرآیندی زمان بر است، از این رو برون رفت از شرایط فعلی برای مرغداران نیاز به راهکار کوتاه مدت دارد.

اسداله نژاد با بیان اینکه طی ۲ ماه گذشته مسئولان تنها شعار دادند و هیچ اقدام عملی نکردند، گفت: البته طی روزهای اخیر معاون امور تولیدات دامی پیگیری‌هایی را انجام دادند، اما انتزاع وظایف بخش کشاورزی، عملا متولی تولید بخش کشاورزی را خلع سلاح کرده است.
تامین نهاده‌های دامی چالش اصلی پیش روی مرغداران

وی با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی تعریفی ندارد، بیان کرد: افزایش قیمت نهاده‌های دامی و دان آماده مصرف مانعی بر سر راه صنعت مرغداری است که اگر اقدام مناسبی جهت کاهش زیان مرغداران صورت نگیرد، امکان ادامه حیات برای صنعت مرغداری دشوار است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گوشتی در پایان تصریح کرد: با وجود انباشتگی مرغ در واحدها و نبود آینده روشن از تولید مرغ انتظار می‌رود تدابیر مناسبی اندیشیده شود چرا که مرغداران از ناحیه افزایش ضریب تبدیل مرغ به کود مرغ کیلویی ۲۵۰ تومان زیان قابل توجهی در طول سال متحمل می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها