رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 490641

کاهش خطر ابتلا به کرونا حین ورزش با نوشیدن و قرقره آب

ساعت24 -متخصص پزشکی ورزشی تاکید کرد که اهمیت نوشیدن و قرقره کردن آب حین ورزش به منظور جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا بسیار بالاست.

نوشیدن آب
style="text-align:justify">شیما قنادی ، در مورد ضرورت نوشیدن آب حین ورزش در شرایطی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است و احتمال ابتلا به آن وجود دارد، اظهار کرد: خط اول سیستم ایمنی بدن شامل پوست و غشا مخاطی است و عواملی مانند حرارت، باد، نور خورشید، رطوبت و ضربه می‌توانند به آن آسیب وارد کنند. بسیاری از عوامل بیماری‌زا مانند ویروس کرونا از طریق دستگاه تنفسی فوقانی، از طریق هوا منتقل می شوند و سدهای مکانیکی بدن و عملکرد پرزهای دستگاه تنفسی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: در حین ورزش، تنفس از بینی ورزشکار به تنفس دهانی تغییر می‌کند و سبب می‌شود که احتمال رسوب ذرات بیماری‌زا در سیستم تنفسی بیشتر شود.

به گفته این متخصص پزشکی ورزشی تنفس دهانی باعث می‌شود که مخاط تنفسی، سرد و خشک شده، حرکت پرزها کم شود و غلظت مخاط افزایش پیدا کند و احتمال بیماری بالاتر رود.

قنادی تاکید کرد: به همین دلیل در این شرایط که بیماری کرونا شایع شده است، توصیه به نوشیدن مقدار کم یا حتی قرقره کردن آب در دهان حین ورزش است.

منبع:ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها