رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 490799

آموزش و پرورش هرچه سریعتر وضعیت مدارس را تعیین تکلیف کند

ساعت24 -نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در وضعیت فعلی دانش آموزان همچنان در شرایط مبهم و نامعلوم آموزشی به سر می برند، خواستار تعیین تکلیف هرچه سریعتر وضعیت مدارس شد.

فاطمه حسيني
سیده فاطمه حسینی با اشاره به وضعیت تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا و آموزش مجازی دانش آموزان گفت: تجربه دوماه اخیر و آموزش دانش آموزان بر پایه فضای مجازی نشان داده که نمی توان آموزش را تنها در این فضا متمرکز کرد و دانش آموزان نیازمند حضور در مدارس و کلاس های درس هستند.

حسینی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی امکان حضور دانش آموزان در مدارس وجود ندارد و تلاش برای تعطیل نشدن آموزش علیرغم تعطیلی مدارس اقدامی قابل تقدیر است، در عین حال گفت: شاید آموزش مجازی در دو ماه اخیر مثبت بوده باشد اما تداوم آن نیازمند بررسی های بیشتر و توجه به تجارب جهانی در این زمینه است.

این عضو فراکسیون زنان مجلس با تاکید بر اینکه دسترسی همه دانش آموزان در سراسر کشور چه به لحاظ سخت افزاری و همچنین نرم افزاری برای بهره گیری از آموزش مجازی میسر نیست، تاکید کرد: دانش آموزان مناطق محروم و عشایری و حتی در بسیاری از کلان شهرها ازجمله تهران این مشکل وجود دارد و صرفا نمی توان بر آموزش مجازی تکیه کرد.

نماینده تهران تاکید کرد: با توجه به آنکه حدود دو ماه تا پایان سال تحصیلی باقی مانده است، وزارت آموزش و پرورش هرچه سریعتر سناریوهای مدنظر برای تعیین تکلیف سال تحصیلی ۹۹-۹۸ را مورد ارزیابی قرار داده و تکلیف نهایی این سال تحصیلی را برای دانش آموزان و خانواده هایشان تعیین و تشریح کند.

حسینی با بیان اینکه در وضعیت فعلی دانش آموزان همچنان در شرایط مبهم و نامعلوم آموزشی به سر می برند، گفت: از یک سو نمی توان تا خرداد ماه منتظر ماند و پس از آن تصمیم گیری کرد و از سوی دیگر نیز نمی توان با صرف آموزش های مجازی در این دوره، سال تحصیلی را به پایان برد.

این نماینده مجلس ضمن انتقاد از صدا و سیما درباره کم کیفیت بودن برنامه های آموزشی تلویزیونی دانش آموزان، تاکید کرد: کمترین انتظار از وزارتخانه آموزش و پرورش در روزهای مانده به پایان سال تحصیلی، تعیین تکلیف وضعیت آموزشی دانش آموزان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ و همچنین نحوه برگزاری امتحانات و کنکور است.

حسینی همچنین تاکید کرد: موضوع دیگر آن است که دولت باید فکری برای معلمان حق التدریس کنند. این افراد با وجود آنکه مدارس از منظر حضور در کلاس های درس تعطیل است اما فعالیت و آموزش را تعطیل نکرده و دورکاری می کنند و حجم کار افزایش یافته است. با این حال از طرف دیگر با این مسئله مواجه هستند که بنا به تعطیلی مدارس به آنها حقوق پرداخت نشود. بنابراین دولت باید در این زمینه به صورت جدی موضوع را پیگیری کند.

منبع:ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها