رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 491193

کرونا یک سوم کارگران مهاجر چین را بیکار کرد

ساعت24 - اداره ملی آمار چین در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا یک سوم از کارگران مهاجر چین را بیکار کرده است.

بیمه بیکاری
داده های اداره ملی آمار چین که امروز شنبه منتشر شد حاکی است شمار کارگرانی که توانسته اند خارج از محل زندگی خود شغلی پیدا کنند در ماه فوریه پس از شیوع گسترده کرونا در چین تا ۳۰ درصد کاهش یافته و به ۱۲۲ میلیون نفر رسیده است.

این ارقام بدین معناست که یک سوم از کل کارگران مهاجر در چین به دلیل کرونا شغلشان را از دست داده اند.

کارگران مهاجری هم که در مناطق دیگری غیر از محل سکونت خود شغلی دست و پا کرده اند شاهد کاهش ۷.۹ درصدی حقوق یک ماهه خود بوده اند و درامد ماهانه آنها به حدود ۵۲۰ دلار در ماه کاهش یافته است.

دولت چین پیش بینی کرده بود در سال ۲۰۲۰ میلادی فقر را در کشور به طور کامل ریشه کن خواهد کرد اما شیوع کرونا ممکن است باعث تاخیر در تحقق این هدف بشود.

سرانه درامد مردم چین هم در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۳.۹ درصد کاهش یافته و به یک هزار و ۲۰۹ دلار رسیده است.

گزارش حاکی است سرانه درامد روستاییان بیشتر از شهرنشینان کاهش یافته و افت ۴.۷ درصدی داشته است.

در سه ماهه اول سال جاری میلادی سرانه مصرفی کشور ۱۲.۵ درصد و میزان خرده فروشی ۱۹ درصد کاهش یافته و به یک هزار و ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح امروز جمعه در سراسر جهان، به دو میلیون و ۲۵۰ هزار نفر رسیده که ۱۵۴ هزار و ۲۷۶ تن آنها فوت شده و ۵۷۲ هزار و ۱۰۰ نفر بهبود یافته و بقیه همچنان با این بیماری درگیر هستند.

در چین نیز تا کنون ۸۲ هزار و ۷۱۹ تن به بیماری کرونا مبتلا شده و شمار جان باختگان هم بعد از اصلاح آمارهای ووهان به چهار هزار و ۶۳۲ تن افزایش یافته است در عین حال آمارها حاکی است تا امروز یک هزار و ۱۷ بیمار «ناقل خاموش» نیز تحت نظارت پزشکی قرار دارند.

همچنین با بهبود ۵۰ بیمار دیگر در شبانه روز گذشته گذشته، شمار کل درمان شدگان در این کشور هم به ۷۷ هزار و ۲۹ تن رسیده است.

بانک مرکزی چین در حال حاضر سیاست های پولی زیادی را برای کمک به اقتصاد در حال تحلیل این کشور اتخاذ کرده است اما اثرات آن به دلیل تاثیرات بالای این ویروس همچنان پایین است.

منبع:ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها