رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 493148

مشمولان سربازی وضعیت خود را تعیین تکلیف کنند

ساعت 24-معاون وظیفه عمومی انتظامی استان کرمانشاه از مشمولان غایب و غیرغایب متولد سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۱ خواست طبق قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند.

style="text-align:justify"> معاون وظیفه عمومی انتظامی استان کرمانشاه از مشمولان غایب و غیرغایب متولد سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۱ خواست طبق قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند.

پایگاه خبری پلیس روز پنجشنبه به نقل از سرهنگ «علی اشرف نجفی» اعلام کرد: افرادی که قبل از سن مشمولیت ترک تحصیل کرده و یا دانش آموخته اند، شده اند با ورود به سن مشمولیت (۱۸ سال تمام) ۶ ماه مهلت دارند تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

وی افزود: دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی مشمول که دارای معافیت تحصیلی بوده و برابر سقف سال های تحصیلی تعیین شده مشغول به تحصیل هستند در صورت ترک تحصیل، انصراف، اخراج و یا فراغت از تحصیل حداکثر به مدت یک سال مهلت معرفی خواهند داشت.

سرهنگ نجفی تصریح کرد: همچنین متعهدین خدمت در نیروهای مسلح یا دستگاه های دولتی که قبل از اتمام مدت تعهد به هر دلیل شرایط ادامه خدمت در یگان را نداشته از تاریخ انصراف از تعهد، حداکثر به مدت ۶ ماه مهلت داشته تا با مراجعه به دفاتر پلیس به اضافه ۱۰ برای انجام خدمت دوره ضرورت اقدام کنند.

معاون وظیفه عمومی پلیس کرمانشاه ادامه داد: سربازانی که حین خدمت توسط شورای یگان معاف دایم یا موقت می شوند ظرف مدت یک هفته با در دست داشتن مدارک و مستندات برای رسیدگی به معاونت وظیفه عمومی انتظامی استان کرمانشاه مراجعه کنند.

وی گفت: مشمولانی که در مهلت تعیین شده وضعیت خدمتی خود را مشخص نکرده و وارد غیبت شوند باستناد ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی از خدمات اجتماعی شامل استخدام، امکان دریافت وام، دریافت مستمری از سازمان های دولتی و وابسته و نهادهای قانونی، گرفتن پروانه کسب، دریافت گذرنامه و ... محروم خواهند شد.

سرهنگ نجفی تصریح کرد: طبق ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا سه ماه باشد، ۹۰ روز اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از سه ماه باشد تا ۱۸۰ روز اضافه خدمت خواهند داشت.

این مقام انتظامی در پایان یادآوری کرد: مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یکسال است علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت، مشمول فراری نیز محسوب شده و به مراجع قضایی معرفی می شوند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها