رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 495550

واکنش آمریکا به تهدید پادشاه اردن علیه رژیم صهیونیستی

ساعت 24-به دنبال تهدید رژیم صهیونیستی توسط پادشاه اردن، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا خواستار بهبود روابط میان دو طرف شد.

style="text-align:justify">به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در سخنانی نسبت به تهدید رژیم صهیونیستی به «درگیری بزرگ» توسط عبدالله دوم، پادشاه اردن واکنش نشان داد.

وی در این باره گفت: آمریکا روابط نزدیکی با اردن دارد و این کشور نقش ویژه‌ای را در منطقه ایفا می‌کند.

اورتاگوس افزود: ما خواستار روابط نسبتاً ضعیف امنیتی اسرائیل و اردن نیستیم بلکه می‌خواهیم روابط اقتصادی و اجتماعی آنها نیز قوی باشد. ما کاملاً درک می‌کنیم که پادشاه اردن نگرانی‌ خود را بیان کرد و به همین دلیل معتقدیم که باید به طرح صلح ترامپ بازگردیم.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های اسرائیل برای الحاق مناطقی از کرانه باختری به اراضی اشغالی، تصریح کرد، مذاکرات درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری باید بخشی از مذاکرات میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها بر اساس طرح صلح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا باشد.

پادشاه اردن امروز (شنبه) در مصاحبه با مجله اشپیگل آلمان گفت: الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اسرائیل عواقب خطرناکی به همراه خواهد داشت. اگر اسرائیل عملا بخش‌هایی از کرانه باختری را الحاق کند، باعث درگیری بزرگی با اردن خواهد شد.

وی درباره این که آیا معاهده صلح با اسرائیل تعلیق خواهد شد یا خیر، گفت: نمی‌خواهم تهدید کنم یا فضا را به سوی اختلاف و درگیری سوق دهم ولی همه گزینه‌ها را بررسی خواهم کرد. ما با کشورهای زیادی در اروپا و جامعه بین‌الملل اتفاق نظر داریم که نباید در خاورمیانه، قانون زور را پیاده کرد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها