رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 496349

تورم اردیبهشت به زیر ۳۰ درصد رسید

ساعت24-تازه ترین گزارش رسمی حاکی از کاهش تورم سالانه تا کمتر از ۳۰ درصد در اردیبهشت و البته رشد تورم نسبت به همین ماه در سال قبل دارد.

تازه ترین اعلام مرکز آمار از وضعیت شاخص قیمت مصرف کننده نشان می دهد که نرخ تورم سالانه اردیبهشت ماه امسال برای خانوارهای کشور به ٢٩.۸ درصد رسیده که نسبت به فروردین ٢.٤ واحد درصد کاهش دارد.

اما نرخ تورم نقطه‌ای با افزایش همراه بوده است، یعنی درصد تغییر شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل در اردیبهشت رشد داشته به طوری که با افزایش ۱.۲ درصدی نسبت به فروردین به ۲۱ درصد رسیده است.

این در حالی است که نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی ها و دخانیات» با افزایش ١.۳ درصدی به ١٢درصد و گروه «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» با افزایش یک درصدی به ٢٥.٧ درصد رسیده است.

بررسی تورم نقطه‌ای برای خانوارهای شهری نیز ٢١.۳ درصد است که نسبت به ماه قبل ١.١ واحد درصد افزایش داشته است. این نرخ برای خانوارهای روستایی ١٩.۳ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ١.۲ درصد افزایش داشته است.

افزایش نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور

به عبارتی دیگر درصد تغییر شاخص قیمت، نسبت به فروردین ماه ۲.۵ درصد اعلام شده است که نرخ تورم ماهانه اردیبهشت ١٣٩٩ به ٢.۵ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، ٠.٤ درصد افزایش داشته است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» به ترتیب ٠.٤ درصد و ٣.٥ درصد بوده است.

این در حالی است که نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری ٢.۶ درصد است که نسبت به ماه قبل، ٠.٦ درصد افزایش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ٢.١ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ١.٠ واحد کاهش داشته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها