رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 496386

نامه ایران به سازمان ملل درباره پیشتازی مبارزه با مواد مخدر

ساعت 24-سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین با ارسال نامه‌ای به مدیر اجرایی دفتر مقابله با جرم و موادمخدر سازمان ملل متحد و همچنین دیگر سفرای مقیم، از ادامه پیشتازی جمهوری اسلامی ایران در عرصه مبارزه با مواد مخدر به رغم تحریم های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا خبر داد.

style="text-align: justify;">«کاظم غریب آبادی» در این نامه با اشاره به اقدامات موثر، جامع و بی وقفه جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر و رسیدن به رکورد کشف ۹۵۰ تن انواع مختلف مواد مخدر در سال ۱۳۹۸ به رغم تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا و عدم برخورداری از همکاری های بین المللی، از سازمان ملل و دولت های عضو خواست تا به مسوولیت مشترک خود در شناسایی این اقدامات و حمایت از فعالیت های ایران، عمل کند.

دراین نامه تصریح شده، کشفیات مواد مخدر در سال ۱۳۹۸، ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۷ افزایش داشته است.

پیش از این سردار «اسکندر مومنی» دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز با ایراد سخنانی در آخرین نشست کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل که در وین برگزار شد تصریح کرد: ایران در مبارزه با مواد مخدر، از کم‌ترین میزان حمایت بین‌المللی برخوردار است و در عملاً در مبارزه‌ای دوگانه درگیر است، یعنی از یک سو با قاچاق مواد مخدر، شرارت و تروریسم مقابله می‌کند و از سوی دیگر با تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه.

وی در این نشست که اسفند ماه سال گذشته برگزار شد با بیان اینکه سازمان ملل متحد در قطعنامه‌های متعدد خود، اعمال تحریم‌های یک‌جانبه را محکوم کرده است تصریح کرد: اقدام برخی کشورهای مشخص در اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، سیاسی کردن محیط همکاری‌های بین‌المللی و اخلال در مبارزه بی‌امان ایران علیه شبکه‌های بین‌المللی مواد مخدر می‌تواند به مثابه نقض صریح حقوق بشر و قطعنامه‌های سازمان ملل باشد. حقوق افرادی که در نتیجه این مداخله سیاسی آسیب ‌دیده‌اند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها