رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 496443

تهران ناگزیر است در منطقه هزینه کند/مهمترین مطالبه ایران چیست؟

ساعت 24-یک حقوق دان بین الملل معتقد است که ایران باید در منطقه هزینه کند تا مانع از هدف اسرائیل در مقابل کشورمان شود.

div>

رضا نصری حقوقدانی بین الملل و کارشناس سیاست خارجی در رشته توئیتی به مناسبت روز قدس اهداف اسرائیل درباره ایران را برشمرد و نوشت: در کنار سلاح شیمیایی و بیولوژیک، تخمین زده شده اسرائیل بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد. هیچ سازوکار و نظارت بین‌المللی نیز شامل حال آن نمی‌شود. این یک تهدید جدی نه فقط برای ایرانِ امروز و تحت حاکمیت جمهوری اسلامی که تهدیدی برای نسل‌های آینده ایران است.

وی ادامه داد: این ادعا که با تغییر حکومت در ایران یا با «به‌رسمیت شناختن اسرائیل» این تهدید رفع می‌شود نیز ادعای خام و ساده‌لوحانه‌ایست که با اصل احتیاط و دوراندیشی و منطق قدرت هیچ تناسبی ندارد!

وی افزود:در هر شرایطی، مادام که اسرائیل «سلاح کشتار جمعی» دارد، ایران ناگزیر است برای ایجاد توازن و بازدارندگی در منطقه هزینه کند! خلع سلاح اسرائیل و کاهش برد موشکی آن هم باید به مهم‌ترین مطالبه ایران، از مهم‌ترین مطالبات جامعه مدنی و به یک درخواست «رسمی» در مجامع بین‌المللی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: در این راستا، انگ «یهودستیزی»، تهمت حمایت از «تروریسم» و فضاسازی و حساسیت‌آفرینی در مورد «هزینه حمایت» از فلسطین و غزه و لبنان و سوریه نیز نباید خللی در طرح و پافشاری بر این مطالبه ملی وارد سازد.

نصری تاکید کرد: این تهمت‌ها و فضاسازی‌ها - و القا اینکه تکاپوی ایران در منطقه صرفاً ریشه در ایدئولوژی نظام و ماجراجویی ایران دارد - دقیقاً به این منظور طراحی شده که بحث «خلع سلاح» به حاشیه کشانده شود.

وی در پایان گفت: هر حکومتی در ایران - و هر شهروند ایرانی - که ذره‌ای دوراندیشی و دغدغه امنیت خود و نسل‌های آینده را داشته باشد از کنار توان کشتار جمعی اسرائیل با اغماض عبور نمی‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها