رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 496471

دستگیری مردی که از صحنه قتل جوان سیاه‌پوست آمریکایی فیلمبرداری کرده بود

ساعت24-مردی که از صحنه قتل «احمد آربری» جوان سیاه‌پوست آمریکایی به دست دو سفیدپوست فیلمبرداری کرده بود، به دلیل عدم مداخله و تلاش نکردن برای نجات مقتول دستگیر شد.

دفتر تحقیقات ایالت جورجیا اعلام کرد مردی که از تیراندازی مرگبار به سمت «احمد آربری» فیلم گرفته بود، بازداشت و به قتل متهم شده است.

به گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، دستگیری «ویلیام برایان» بعد از قتل آربری، مرد سیاه‌پوستی انجام گرفت که در تیراندازی یک مرد سفیدپوست و پسرش به سمت وی در ماه فوریه به قتل رسید.

این پدر و پسر بیش از دو ماه بعد، بعد از آن که یک فیلم گرفته شده با تلفن همراه از حادثه در فضای مجازی منتشر شد و خشم بین‌المللی را برانگیخت، دستگیر شدند.

در فیلم منتشر شده، یک مرد سیاه پوست غیر مسلح در حال ورزش کردن در پارک است که مورد هجوم مسلحانه قرار می‌گیرد. احمد پس از اصابت گلوله چندین متر راه می‌رود و ناگهان بر زمین می‌افتد و جان می‌دهد.

در فیلم مشخص است که مردی که از نمای نزدیک از حادثه تیراندازی به سمت جوان سیاه‌پوست فیلمبرداری می‌کند، هیچ دخالتی برای ممانعت از انجام جنایت از سوی عاملان انجام نمی‌دهد.

پدر و پسری که آربری را به قتل رساندند مدعی شده بودند وی قبل از آن که آن‌ها چند دقیقه‌ای تعقیبش کنند و سپس به قتل برسانند، در حال دزدی از ساختمانی بوده است، در حالی که در تصاویر دوربین‌ها او دست خالی آن محل را ترک می‌کند.

صاحب آن ملک هم به ایندیپندنت گفت که چیزی از ملک او به سرقت نرفته و تنها جرمی که وی دیده که در دوربین‌ها ثبت شده، قتل بی‌دلیل آربری بوده است.

وکیل برایان در جمع خبرنگاران گفت که از مقامات و وکلای خانواده آربری خواسته نام او را از این جنایت پاک کنند. وکلای خانواده آربری از همان ابتدا خواستار بازداشت برایان شده بودند.

آن‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند: مشارکت او در قتل آربری از ابتدا برای ما و بسیاری دیگر در کشور روشن بود و بعد از تحقیقات کامل بر اداره تحقیقات جورجیا هم محرز شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها