رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 496589

درخواست کمک مالی فوری بغداد از ریاض در سفر وزیر دارایی عراق به عربستان

ساعت24-وزیر دارایی عراق که به عربستان سعودی سفر کرده، با توضیح درباره رویکرد دولت جدید عراق درباره روابط با ریاض، از درخواست کمک مالی فوری از سعودی‌ها خبر داد.

laquo;علی عبدالامیر علاوی» وزیر دارایی عراق و فرستاده نخست‌وزیر عراق به عربستان سعودی، دیروز (جمعه 22 می)، از رویکرد این کشور برای توسعه روابط با عربستان سعودی و حمایت از اقتصاد عراق خبر داد.

سفر روز گذشته علاوی به عربستان، نخستین سفرخارجی یک مقام از دولت جدید عراق به نخست‌وزیری «مصطفی الکاظمی» به شمار می‌رود.

به نوشته پایگاه خبری «الفرات»، وی در جمع خبرنگاران گفت: هدف از سفر به عربستان سعودی، توجه به سه محور برای توسعه رابطه عراق با طرف سعودی است. اول: حمایت مالی فوری از بودجه، دوم: تشویق و تحریک شرکت‌ها و موسسات دولتی عربستان به ویژه در بخش انرژی و کشاورزی برای ورود به بازارهای عراق از طریق سرمایه‌گذاری، سوم: فعال‌سازی بعد تجاری.

وزیر دارایی عراق تصریح کرد: عراق طرحی برای تحقق توازن اقتصادی و مالی با کشورهای همسایه دارد تا بازار عراق به دور از هرگونه خسارت وارد آمدن به طرفی معین، به روی همه باز باشد.

وی توضیح داد: دولت عراق تلاش می‌کند تا شرکت‌های سعودی را به مشارکت در بازسازی کشور ترغیب کند. عراق به کمک مالی فوری نیاز دارد تا بتواند به تعهدات خود در قبال کارمندان وفادار بماند.

علاوی افزود: موانع متعددی مانع سرمایه‌گذاری در عراق می‌شود که قوانین و دستورات کنونی، فقدان ساختاری مناسب برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی، عدم وجود بانک‌ها در سطح جهانی، نظام حقوقی و حساب‌گری غیرمشوق و نظام نامناسب استملاک زمین از جمله آنهاست. تمامی این موارد مانع آن می‌شود که سرمایه‌گذار سعودی یا هر سرمایه‌گذاری خارجی دیگر، در زمینه‌هایی غیر از بخش‌های نفتی، سرمایه‌گذاری کند.

وی بر ضرورت ایجاد یک فضای تشویق‌کننده به سرمایه‌گذاری و تغییر این قوانین و حل و فصل مشکلات و موانع موجود تاکید کرد و گفت: سیستم ادارای کنونی عراق با مطالبات سرمایه‌گذار خارجی هم‌خوانی ندارد و فساد و دخالت‌ها در نحوه تصمیم‌گیری‌ها از سوی افرادی که هیچ ارتباطی با سرمایه‌گذاری ندارند و نیز دخالت‌های در راستای منافع شخصی و حزبی یکی از مهمترین عوامل دور کردن سرمایه‌گذار خارجی است.

وزیر دارایی عراق تصریح کرد: زمانی که سرمایه‌گذار این محیط را می‌بیند، هر اندازه که بازار عراق بزرگ باشد، محافظه‌کاری خواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها