رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 496692

ترافیک در جاده‌های هراز سنگین و کندوان نیمه سنگین است

ساعت 24- فرمانده پلیس راه مازندران گفت: ترافیک محورهای منتهی به استان مازندران در آستانه تعطیلات ۲ روزه عید فطر در مسیر جنوب به شمال محورهای هراز سنگین و کندوان نیمه سنگین ولی روان است.

style="text-align:justify">سرهنگ علیرضا قدمی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تعطیلات عید فطر هر لحظه بر تعداد خودروهای این محور افزایش می یابد و به تبع آن شاهد ترافیک پرحجم و روان در مسیر جنوب به شمال محور هراز هستیم که این وضعیت در محدوده پلور سنگین می باشد.

وی ادامه داد: در جاده کندوان نیز در مسیر جنوب به شمال از کندوان تا منطقه هزار چم شاهد ترافیک نیمه سنگین هستیم که این شرایط در محدوده های هزارچم، سیاه بیشه و پل زنگوله بیشتر محسوس می شود.

قدمی با اشاره به ترافیک سنگین و افزایش حجم تردد خودروها در جاده های منتهی به مازندران ، از رانندگان خواست علاوه بر همراه داشتن تمامی وسایل مورد نیاز با صبر و حوصله و رعایت سرعت مطمئن رانندگی کنند و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی تلاش کنند تا رسیدن به مقصد از خودروهای خود پیاده نشده و تجمع نکنند.

وی تصریح کرد: ترافیک در جاده سوادکوه اگر چه پرحجم است ولی تردد به صورت روان جریان دارد.

براساس اعلام پلیس راه مازندران قرار بود که جاده کندوان امروز شنبه ساعت ۱۶ از جنوب به شمال با حضور ماموران در محل تصمیم گیری و یک طرفه می شود که با توجه به ترافیک روان این مسیر تاکنون اجرایی نشده است.

جاده کندوان

بر این اساس ، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ در روزه یکشنبه چهارم خرداد تا ۲ بامداد روز دوشنبه پنجم خرداد از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و با اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ روز یکشنبه تا ۲ بامداد روز بعد از کرج به سمت مرزن آباد یک طرفه خواهد شد.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ روز دوشنبه پنجم خردادماه از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ بعد از ظهر تا ساعت ۲ بامداد روز بعد از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یک طرفه خواهد بود.

جاده هراز

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ روز دوشنبه پنجم خردادماه تا ۲ بامداد روز سه شنبه ۶ خردادماه از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و از ساعت ۱۶ روز دوشنبه پنجم خردادماه تا ساعت ۲ بامداد روز سه شنبه ۶ خردادماه در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل از آب اسک به رودهن در محدوده مشاء به صورت یک طرفه خواهد بود.

تردد انواع تریلرها، کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از این مسیر از ساعت تا ساعت ۲ بامداد روز سه شنبه ۶ خردادماه و همچنین تردد انواع وانت‌بارها از شمال به جنوب این محور از ساعت هشت صبح روزهای دوشنبه تا ساعت ۲ بامداد روزهای بعد ممنوع است.

جاده سوادکوه

تردد انواع تریلرها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۴ روز شنبه سه خردادماه از مسیر جنوب به شمال این محور ممنوع است و از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه تردد انواع تریلر ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از مسیر شمال به جنوب محور قائم شهر، فیروزکوه- تهران ممنوع است.

رئیس پلیس راه استان مازندران از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، خواست: با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ پلیس راه استان با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند.

مسئول ایستگاه هواشناسی سیاه بیشه نیز وضعیت هوای این منطقه را صاف اعلام کرد و گفت : هم اکنون دمای هوا در این منطقه ۲۴ درجه سانتی گراد است.
کرمعلی اسدی افزود : از بعد از ظهر امروز هوا ابری و بتدریج شاهد کاهش دما و وزش باد خواهیم بود که این وضعیت نیز در روز دوشنبه نیز ادامه خواهد داشت.

حدود ۸۰ کیلومتر از مسیر ۱۶۰ کیلومتری جاده کوهستانی چالوس - کرج(کندوان) جزء حوزه استحفاظی مازندران و بقیه نیز مربوط به استان البرز است که بیش از ۱۵ تونل کوچک و بزرگ و تعدادی پل در طول مسیر دارد.
مازندران حدود ۱۱ هزار کیلومتر جاده اصلی و فرعی دارد و سالانه ۴۰۰ میلیون تردد خودرویی در جاده های ان انجام می شود.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها