رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 496700

مرکل بالاخره پاسخ معترضان را داد

ساعت 24- صدراعظم آلمان در پاسخ به شهروندانی که طی روزهای اخیر در شهرهای این کشور دست به تظاهرات در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی زدند، گفت دولتش ناگزیر از اعمال محدودیت‌ها است.

style="text-align:justify">صدراعظم آلمان در پاسخ به شهروندانی که طی روزهای اخیر در شهرهای این کشور دست به تظاهرات در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی زدند، گفت دولتش ناگزیر از اعمال محدودیت‌ها است.

به گزارش امروز (شنبه) خبرگزاری د. پ. آ. آلمان، «آنگلا مرکل» صدراعظم بار دیگر محدودیت‌های ناشی از بحران کرونا را 'امری تحمیلی' برای دموکراسی توصیف و در عین حال از این اقدامات دفاع کرد.

این سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی (CDU) در پیام هفتگی خود در روز قانون اساسی آلمان گفت که می تواند نگرانی های شهروندان از محدودیت ها را درک کند. اما این کار برای دولت نیز سخت است، به همین دلیل شهروندان باید تا حد امکان همکاری کنند.

مرکل گفت: این اقدامات ضروری بودند و ما همیشه بر این موضوع تاکید داریم زیرا مطابق با ماده ۱ قانون اساسی ما مسئول حفاظت از مردم هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: این امر موجب جلوگیری از هجوم به سیستم بهداشتی می شود که خوشبختانه این امر نیز حاصل شده است. با این حال اکنون باید برای برداشتن محدودیت ها تناسب اقدامات را بسنجیم.

مرکل ابراز خوشحالی کرد که وضعیت بحرانی تحت کنترل درآمده و این امر، امکان برداشتن برخی محدودیت ها را که برای چند هفته اعمال شده بود، داده است.

وی با این حال گفت که این بحران جامعه را با چالش های ویژه ای روبرو می کند که شاید بزرگترین طی ۷۱ سال گذشته یعنی از زمان اجرای قانون اساسی در ۲۳ مه ۱۹۴۹باشد، با این حال مهمتر از همه رعایت اصول قانون اساسی است.

این در حالی است که با ادامه یافتن محدودیت ها بسیاری از شهرهای آلمان شاهد تظاهرات علیه دولت مرکل بود. هفته گذشته نیز هزاران نفر در سراسر آلمان علیه این اقدامات و نادیده گرفته شدن حقوق اساسی تظاهرات کردند.

مقامات امنیتی آلمان می گویند، افراط گرایان راست گرا تلاش می کنند از اعتراضات علیه محدودیت های کرونا سوءاستفاده کنند. در این رابطه «توماس هالدن وانگ»، رئیس دفتر فدرال نهاد حفاظت از قانون اساسی روز یکشنبه به نشریه بیلد گفت: ما روندی را شاهد هستیم که افراط گرایان، به ویژه افراط گرایان راست گرا، از این تظاهرات سوء استفاده می کنند.

همچنین سخنگوی دفتر پلیس جنایی فدرال در گفت وگو با «فرانکفورتر آلگماینه» تأکید کرد که اردوگاه جناح راست به طور فزاینده ای در این اعتراضات مورد توجه قرار می گیرد.

روز شنبه هزاران نفر درمورد محدودیت های بحران کورونا، در شهرهای متعدد آلمان به خیابان ها آمدند و در این میان تجمعات ضد این تظاهرات نیز وجود داشت.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها