رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 496835

هواپیمای سمپاش به قلع و قمع ملخ‌ صحرایی در ایرانشهر پرداخت

ساعت24 -مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: گسترش حمله ملخ‌های صحرایی به جنوب استان باعث شده در بعضی از مناطق همچون ایرانشهر برای نابودی این آفت از هواپیمای سمپاش استفاده شود.

هجوم ملخ ها
ابراهیم تیموری اظهارداشت:برای نخستین بار پس از ۲۵سال جهت مبارزه شیمیایی علیه آفت ملخ صحرایی از هواپیمای سمپاش در ایرانشهر استفاده شد.

وی با بیان اینکه هم‌اینک ۱۵ شهرستان سیستان و بلوچستان درگیر ملخ صحرایی هستند افزود: با همکاری سازمان حفظ نباتات کشور یک فروند هواپیمای سمپاش در استان مستقر و عملیات مبارزه را در مناطق صعب العبور و ریگزارها که امکان تردد خودرو فراهم نیست انجام می‌دهد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این هواپیما قادر است روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هکتار از اراضی منطقه را سمپاشی کند.

وی گفت: با اخذ مجوز شورای تامین ایرانشهر هواپیمای سمپاش کار مبارزه شیمیایی را در این شهرستان آغاز کرده است.

تیموری اظهارداشت: مبارزه با ملخ صحرایی از پنجم آبان سال گذشته تاکنون در سطح افزون بر ۱۳۱ هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان انجام شده است.

به گزارش ایرنا ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک واقع شده است.

منبع:ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها